کد خبر: 134176
A

چگونه عسل را صاف کنیم؟

ما قصد داریم تا اصلی ترین پاسخ های موجود برای سوال " چگونه عسل را صاف کنیم" را با هم بررسی کنیم. همچنین، ما قصد داریم تا به مهم ترین و بهترین راه های موجود برای صاف کردن عسل بپردازیم. پس اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه مقاله ما را از دست ندهید.

چگونه عسل را صاف کنیم؟

دیده بان ایران- شاید پاسخ به سوال "چگونه عسل را صاف کنیم"، یک پاسخ سخت و دشوار به نظر برسد. ولی، جالب است بدانید که برای صاف کردن عسل شما می توانید یک پروسه کوتاه و عالی را دنبال کنید. این پروسه باعث می شود تا شما به راحتی عسل خود را صاف کنید. امروزه راه های بسیار زیادی برای صاف کردن عسل طبیعی وجود دارد. هر کدام از این راه های صاف کردن، یک سری مزایای خاص به همراه دارند.

امروز ما قصد داریم تا اصلی ترین پاسخ های موجود برای سوال " چگونه عسل را صاف کنیم" را با هم بررسی کنیم. همچنین، ما قصد داریم تا به مهم ترین و بهترین راه های موجود برای صاف کردن عسل بپردازیم. پس اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه مقاله ما را از دست ندهید.

روش صنعتی صاف کردن عسل

معمولا عسل در دو روش اصلی یعنی روش های سنتی و صنعتی صاف می شود. پس، اولین پاسخ به سوال "چگونه عسل را صاف کنیم"، روش صنعتی است. در این روش شما به تانک ها و ابزار های صنعتی سنگین نیاز دارید. هنگامی که شما عسل خود را از کندو دریافت کردید و آن را از موم اولیه خارج کردید، نوبت به صاف کردن آن با استفاده از ابزار های صنعتی می رسد. این ابزار ها به شدت پر قدرت هستند.

در ابتدا شرکت های تولید کننده و کارگاه های مختلف برای صاف کردن عسل، آن را از شبکه صافی عبور می دهند. سپس عسل صاف شده برای چند روز ثابت باقی می ماند تا ذرات نا خالصی آن به سطح تانکر مورد نظر انتقال پیدا کند. در مرحله بعد، با توجه به اینکه انتقال عسل به صافی دشوار است، شرکت های تولید کننده مقداری حرارت به آن می دهند تا عسل نرم شود.

حرارتی که برای صاف کردن عسل به آن می دهند، باید زیر 48 درجه باشد تا به ساختار عسل آسیبی وارد نباشد. در غیر این صورت، موم ذوب شده و در عسل حل می شود. این حل شدن باعث می شود تا طعم عسل تغییر پیدا کند. این مرحله که به عنوان مهم ترین مرحله هم شناخته شده است، حتما باید با استفاده از ظروف مخصوص انجام شود. در نهایت شرکت های تولیدی عسل را از صافی رد کرده و محصول نهایی را تولید می نمایند.

روش قدیمی تر صاف کردن عسل

روش سنتی یا قدیمی تر صاف کردن عسل، دیگر گزینه ای است که در جلوی پای شما قرار گرفته است. این روش با استفاده از کیسه های فیلتر یا پارچه های فیلتر صورت می گیرد. در این روش کندو داران برای اینکه بتوانند بدون مشکل و به خوبی عسل را از موم جدا کنند، عسل و موم و همه مواد ناخالص را درون یک کیسه فیلتر ریخته و کیسه را بر روی یک سطل تمیز قرار می دهند.

 دو تیکه عسل با موم

این روش صاف کردن عسل، باعث می شود تا خیلی راحت عسل از مواد اضافی اش خارج شود و درون سطح بریزد. شما می توانید دمای محیط را بسته به نیاز های کلی و جامع خود مشخص کنید. شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که  این روش کمی بیشتر از روش صنعتی زمان برده و گاهی اوقات هم می تواند کمی نا خالصی داشته باشد. شما باید با توجه به ابزار هایی که در اختیار دارید، یک روش خاص را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید عسل

برای آنکه هنگام خرید عسل از محصولی که خریداری میکنید راضی باشید، باید به کیفیت آن دقت کنید. همانطور که در قسمت قبل نیز ذکر گردید، هنگام خرید اینترنتی عسل، روش هایی وجود دارد تا نوع طبیعی را شناسایی کرده و بهترین محصول را خریداری کنید.

این نکته را نیز بدانید، کیفیت و قیمت عسل به عواملی مانند: تعداد کوچ های زنبوردار، فصل برداشت محصول، نوع بسته بندی، میزان تغذیه مصنوعی زنبور توسط زنبوردار، میزان برداشت در آن فصل و همچنین نتیجه آنالیز آزمایشگاهی عسل بستگی دارد.

اطلاع از این عوامل به راحتی ممکن نیست، اما اگر هنگام خرید عسل، به زنبورداران مراجعه کنید و به صورت حضوری اقدام به خرید نمایید، می توانید از ویژگی های ذکر شده اطلاع حاصل کنید. ممکن است هنگام خرید رنگ آن را ملاک قرار دهید و از خریداری عسل هایی که رنگ تیره ای دارند خودداری کنید.

اما این روش اصلا درست نیست. زیرا رنگ به هیچ عنوان نمی تواند نشانی بر خالص و طبیعی بودن این ماده طبیعی باشد. رنگ و طعم عسل به شهد گلی که از آن گرفته شده است، بستگی دارد. پس نمی توان قانون کلی تعیین نمود و نوع تیره رنگ را مصنوعی و یا غیر بهداشتی دانست.

برای  خرید عسل به صفحه زیر مراجعه کنید:

https://drhoney.net/product-category/natural-honey/

براساس شواهد و مقایسه ای که بین انواع عسل ها صورت گرفته است، عسل هایی که رنگ تیره دارند، طعم شان قوی تر بوده و عسل های با رنگ روشن، شیرینی شان ملایم تر است. از دیگر عواملی که رنگ این محصول را تحت تاثیر قرار می دهد، می توان به شیوه نگهداری آن اشاره کرد.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، پاسخ به سوال "چگونه عسل را صاف کنیم" در دو دسته بندی اصلی یعنی سنتی و صنعتی تقسیم می شود. هر کدام از این پاسخ ها یک سری نتایج خاص را برای شما به همراه دارند. شما با خیال راحت می توانید از فرایند های مربوط به صاف کردن عسل برای دریافت عسل طبیعی و خالص استفاده کنید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر