کد خبر: 13420
A
عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی؛

پوسیدگی دندان بعد از آنفلوانزا شایع ترین بیماری عفونی است

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در سراسر جهان به چشم می خورد و در واقع بعد از آنفلوانزا از شایع ترین بیماری ها به حساب می آید.

پوسیدگی دندان بعد از آنفلوانزا شایع ترین بیماری عفونی است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر منصوره میرزایی افزود: هر سال هزاران نفر از درد پوسیدگی دندان رنج می برند و پوسیدگی های وسیع تر منجر به از دست دادن دندانهایشان می شود و فرد ساعت های بیشماری از عمرش را صرف درمان دندان هایش می کند و از نظر اقتصادی هزینه بسیاری متحمل می شود.

دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: از نظر اقتصادی ۵ تا ۱۰ درصد کل هزینه هایی که صرف بهداشت عمومی جامعه می شود مربوط به هزینه های دندان پزشکی است که منشا شروع آن پوسیدگی است.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی افزود: در اغلب کشورهای صنعتی جهان پوسیدگی دندان چهارمین بیماری گرانقیمت و پرهزینه ترین بیمار به حساب می آید و بار اقتصادی سنگینی را به جامعع تحمیل می کند .

وی، پوسیدگی دندان را یک بیماری عفونی دانست و گفت: وقتی فرد به آن دچار می شود و درمان نشود دندان های مجاور قرینه خود را هم درگیر می کند .

میرزایی، یکی از شایع ترین علل پوسیدگی دندان ها را استفاده بیش از حد مواد قندی در طول شبانه روز دانست و افزود: اگر در کنار استفاده از مواد قندی، بهداشت هم ضعیف باشد و میزان فسفر و کلسیم دندان ها نیز کم باشد، منجر به تشدید پوسیدگی ها می شود.

وی، بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان ها را استفاده از وعده های غذایی منظم و شستن دندان ها بعد از خوردن مواد قندی عنوان کرد و گفت: استفاده از مواد فیبردار مانند هویج، سیب، لبنیات شامل کشک، ماست، پنیر که ضد پوسیدگی هستند، کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها می کند.

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر