کد خبر: 134339
A

اجرای بی سرو صدای طرح صیانت/ شورای عالی فضای مجازی هم قانون گذار شد!

روز یکشنبه در مجلس مصوبه عجیبی مطرح شده است؛ مصوبه مصونیت شورای عالی فضای مجازی. مجلس شورای اسلامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را از شمول حکم قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری خارج کرد. مصوبه‌ای که باعث می‌شود نظارت بر این دو شورا و شکایت احتمالی از برخی مصوبات آن‌ها، عملا از سوی شهروندان ممکن نباشد.

اجرای بی سرو صدای طرح صیانت/ شورای عالی فضای مجازی هم قانون گذار شد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز یکشنبه در مجلس مصوبه عجیبی مطرح شده است؛ مصوبه مصونیت شورای عالی فضای مجازی. مجلس شورای اسلامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را از شمول حکم قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری خارج کرد.

مصوبه‌ای که باعث می‌شود نظارت بر این دو شورا و شکایت احتمالی از برخی مصوبات آن‌ها، عملا از سوی شهروندان ممکن نباشد. با این مصوبه، دیوان عدالت اداری حق رسیدگی به تصمیم‌های شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندارد.

به عقیده کارشناس‌ان این مصوبه یعنی عملا طرح صیانت اجرا شود؛ بدون نظارت و حتی امکان شکایت مردم و نماینده‌ها. چنین موضوعی با واکنش‌‌های بسیاری مواجه شده و مخالفان می‌گویند با تصویب این ماده، نهادهایی که اجازه قانونگذاری ندارند هم به حوزه قانونگذاری وارد می‌شوند بدون آنکه افراد و دیگر نهادها اجازه مخالفت با آن قوانین و مقررات را داشته باشند

منبع: تجارت نیوز 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر