کد خبر: 134367
A

روسیه، عربستان را کنار زد/ مسکو بزرگ ترین صادرکننده نفت به چین شد

واردات چین از نفت خام روسیه با افزایش 55 درصدی نسبت به سال گذشته در ماه مه رکورد بی سابقه‌ای ثبت کرد و عربستان را از جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین کنار زد.

روسیه، عربستان را کنار زد/ مسکو بزرگ ترین صادرکننده نفت به چین شد

به گزارش دیده بان ایران؛  واردات چین از نفت خام روسیه با افزایش 55 درصدی نسبت به سال گذشته در ماه مه رکورد بی سابقه‌ای ثبت کرد و عربستان را از جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین کنار زد.

به گزارش «رویترز»، بر اساس اطلاعات اداره گمرک چین که امروز (دوشنبه 20 ژوئن) منتشر شده، مجموع صادرات نفتی روسیه به چین، شامل آنچه از خط لوله‌های شرق سیبری و اقیانوس آرام و نفتکش‌های دریایی صادر می‌شود، حدود 8.42 میلیون تُن بوده است که معادل 1.98 میلیون بشکه می‌شود.

این مقدار در مقایسه با 1.59 میلیون بشکه در ماه آوریل، رشد 25 درصدی را نشان می‌دهد.

بدین ترتیب، روسیه علی‌رغم تحریم‌های گسترده غرب که باعث شده قیمت نفت خود را کاهش دهد، بعد از 19 ماه بار دیگر به جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین بازگشت.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که عربستان در رتبه دوم این لیست قرار دارد و در ماه مه 1.84 میلیون بشکه نفت به چین صادر کرده در حالی که در ماه آوریل صادراتش 2.17 میلیون بشکه بوده است.

بر اساس این اطلاعات واردات نفت چین از ایران 260 هزار تُن بوده است. البته بخش بزرگی از نفت ایران برای دور زدن تحریم‌ها با نفتکش‌های غیر ایرانی به چین می‌رسد که آمار دقیقی از آنها وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر