کد خبر: 134387
A

می دانید اصلی ترین علائم خرابی یو پی اس کدامند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که با این آلارم ها آشنایی دارید به راحتی می‌توانید مشکلات یو پی اس خود را شناسایی کنید در غیر این صورت بهتر است با یک سرویسکار ماهر جهت تعمیر و سرویس یو پی اس تماس بگرید.

می دانید اصلی ترین علائم خرابی یو پی اس کدامند؟

دیده بان ایران- تعمیر یو پی اس از این جهت که این سیستم ها وظیفه مهمی درحفظ دستگاه های مهم و سنگین صنعتی و وسایل الکترونیکی ساختمان های مسکونی در مدار را بر عهده دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. یوپی اس ها دارای تعدادی آلارم هستند که مشکل و خطای دستگاه را نشان می دهند. اگر از آن دسته افرادی هستید که با این آلارم ها آشنایی دارید به راحتی می‌توانید مشکلات یو پی اس خود را شناسایی کنید در غیر این صورت بهتر است با یک سرویسکار ماهر جهت تعمیر و سرویس یو پی اس تماس بگرید.

Uninterruptible Power Supply یا منبع تغذیه بدون وقفه از سیستم های الکترونیکی است که تامین توان مورد نیاز بار مصرفی کار اصلی آن است. در حقیقت این سیستم ها برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می کنند. این سیستم میان دستگاه و برق شهری قرار می گیرد و علاوه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن، مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات می شود که در نهایت موجب افزایش عمر مفید دستگاه ها می شود به این ترتیب خرابی یو پی اس می تواند موجب خرابی و آسیب جدی به دستگاه های برقی شود.

1

خرید یو پی اس آنلاین، یکی از پرمصرف ترین یوپی اس ها

یوپی اس ها دارای انواع مختلفی هستند که از نظر قدرت آن ها در باتری و در مدار مورد استفاده دارای تفاوت هایی می باشند یوپی اس مدار آنلاین یکی از انواع UPS ها می باشد که امروزه استفاده از آن ها بسیار گسترش یافته است. زیرا این یوپی اس ها می توانند درجه حفاظت مطلوبی را برای دستگاه های مختلف فراهم کنند.

درحقیقت می توان گفت احتمال بروز اتصال کوتاه و یا شارژ ناگهانی برق یا هر خطر برقی از این قبیل در یک UPS استاندارد و همچنین باکیفیت، بسیار پایین و نزدیک به صفر است. به همین علت هم این سیستم ها دارای درجه ایمنی بالایی هستند. مهمترین کاربرد این سیستم زمانی است که برق شهری قطع می شود در این زمان بلافاصله و بدون وقفه دستگاه یو پی اس وارد مدار می شود و برق مصرفی لازم را تامین می کند و این گونه نیازی به RESET کردن یا خاموش کردن سیستم نیست.

 یو پی اس هایی که برای کاربردهای معمولی  مثل ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند از نوع  LINEINTERACTIVE   با باتری تک سلولی سرب -اسید و یا نیکل -کادمیوم دارای توان مصرفی 500 تا 2000 ولت آمپر متر می باشند و دارای قیمت پایین و  مناسبی هستند. UPS های بزرگتر  دارای توان بیشتر و همچنین کیفیت برق خروجی بالاتری می باشند که البته در انواع گوناگون و اندازه های متفاوتی عرضه می شوند و بیشتر برای استفاده در صنایع بزرگ کاربرد دارند. یوپی اس ها شامل 4 بخش مهم هستند.

  1. یکسو کننده شارژ(رکتیفایر)
  2. باتری
  3. مبدل DC به AC(اینورتر)
  4. کلید غیر هادی(سوئیچ)

از جمله مهم ترین دلایل خرابی یو پی اس ها چیست؟    

خرابی یو پی اس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با یافتن این دلایل می توان در جهت تعمیر UPS عمل کرد. اولین اقدامی که در این جهت لازم است انجام تست های مختلف بر روی یوپی اس است تا بتوان خرابی  UPSرا ریشه یابی کرد. دلایل زیر از عمده ترین مشکلات یو پی اس ها هستند. هرکدام از این ایرادات برای نشان دادن یک مشکل در ups رخ می دهد که البته شناسایی و برطرف کردن آن بر عهده کارشناسان است.

  • شارژ نشدن باتری ups(به علت خرابی یا فرسوده شدن باتری، بار اضافه روی یو پی اس و... )
  • روشن نشدن ups(به علت تمام شدن عمر باتری، وجود بار اضافه روی باتری، عدم نگهداری مناسب از باتری)
  • عدم ارائه بک آپ
  • روشن نشدن ال ای دی هشدار سیستم
  • نشان دادن پیام خطا
  • روشن نشدن چرهشدار تعویض باتری ups

دلایل خرابی یو پی اس بسیار متفاوت و گسترده است. برای تعمیرات یو پی اس خود دست به کار نشوید استفاده از یک تعمیرکار مبتدی می تواند موجب آسیب جدی به دستگاه و همچنین وسایل الکترونیکی شود.

انواع یو پی اس های موجود در بازارهای داخلی

 یوپی اس Offline (آفلاین)

یوپی اس Line interactive (لاین اینتراکتیو)

یوپی اس Online(آنلاین)

قیمت یو پی اس های موجود در بازارهای داخلی به چه عاملی بستگی دارد؟

اصلی ترین عامل در قیمت یوپی اس، نوع باتری مصرفی آن ها است. درحقیقت هر قدر آمپرساعت باتری بالاتر باشد قیمت دستگاه انتخابی نیز بالاتر است. البته  قیمت دستگاه های صنعتی نیز بسیار تاثیر گذار است.

تعمیر یو پی اس ایرانی و خارجی

از مهم ترین مسائل مربوط به تعمیرات  ups، تامین قطعات  upsهای ایرانی و خارجی است. این قطعات ممکن است به راحتی قابل تامین نباشند و همین مسئله می تواند موجب دردسر مشتریان شود. ups ها از بردها و مدارهای مختلف ساخته می شوند قسمت هایی از قبیل منبع تغذیه و باتری ها ممکن است دچار مشکل شوند. بعد از یو پی اس های ایرانی، قطعات یو پی اس خارجی در بازارهای داخلی نایاب هستند و به سختی می توان جایگزین مناسبی برای آن ها پیدا کرد. لازم است قطعات خریداری شده دارای گارانتی  6 ماه باشند.

2

گروه کیان صنعت و رفع انواع خرابی سیستم های یوپی اس

گروه کیان صنعت از مجهزترین مراکز تخصصی تعمیر و سرویس یو پی اس در تهران می باشد که با جدیدترین تجهیزات  در محل حاضر شده و تعمیرات و سرویس دستگاه های مشتریان را به عهده می گیرند. گروه کیان صنعت در خصوص تمامی خدمات مربوط به تعمیر و سرویس و نگهداری دستگاه های یو پی اس از قبیل یو پی اس های فاراتل، یو پی اس های APC و یو پی اس های مورد استفاده در کرکره برقی و... با خصوصیات متفاوت فعالیت دارد. محدوده پوشش خدمات این مجموعه سرتاسر تهران است.

خدمات یو پی اس که گروه کیان صنعت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد:

  • تعمیر و رفع مشکل ایجاد شده در مدار BYPASS
  • تعمیر و رفع مشکل مربوط به مدار INVERTER، PFC
  • رفع مشکل شارژ و کالیبراسیون باتری قطعات یو پی اس
  • برطرف کردن مشکلات مربوط به کارکرد باتری
  • رفع عملکردی  نامناسب دستگاه در حالت استفاده از باتری
  • برطرف کردن مشکل تغییر حالت بین باتری و برق شهری
  • رفع مشکل تاخیر یا قطع ولتاژ هنگام تغییر وضعیت ups
  • تعویض قطعات مورد نیاز برد ups

برای ورود به سایت کیان صنعت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

kianups.ir

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر