کد خبر: 134393
A

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن در پی ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی اساتید بسیجی در عرصه جهاد تبیین گفت: امروز دشمن در محورهایی به دنبال ارتجاع است تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن در پی ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در آیین بزرگداشت روز بسیج اساتید که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، درباره خطر ارتجاع اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی و ایمانی، جهاد یک اصل تعطیل‌ناپذیر است؛ هرچند که ممکن است عرصه‌های آن تغییر کند؛ از سوی دیگر، یکی از راه‌های مقابله با خطر، شناختن تهدید و اتخاذ بهترین شیوه مقابله با تهدید است.

وی ادامه داد: خطر بازگشت به گذشته، بسیاری از انقلاب‌ها را مانند انقلاب حضرت موسی (ع) از پای درآورد؛ مثلاً قوم بنی اسرائیل علی‌رغم وجود رسول خدا به دلیل باقی بودن بنیان‌های فکری قبلی در میان آن‌ها، به گوساله‌پرستی روی آوردند؛ در نمونه دیگری می‌توان به صدر اسلام اشاره کرد و آن مربوط به زمانی است که مسلمانان بعد از رحلت پیامبر (ص) مجدداً مرتجع می‌شوند به نحوی که حضرت علی (ع) در طول حکومت خود مجبور شد بار‌ها با ارتجاع بجنگد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه، یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های منافقین را ارتجاع دانست و افزود: بعد از رحلت امام (ره) خطر ارتجاع در کشورمان وجود داشت، زیرا قائم‌مقام رهبری (آیت‌الله منتظری) معتقد بود که امام (ره) یک شیوه رهبری دارد و من یک شیوه دیگر.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی عنوان می‌کند که مشکل ما در رابطه با انقلاب اسلامی این است که هرچند توانستیم مسلمانان را «امام‌کُش» کنیم، ولی، چون در ایران بعد از درگذشت [امام]خمینی فردی از جنس او جایگزینش شد، تاکنون نتوانسته‌ایم موفق شویم؛ در واقع کسی که نگذاشت مکتب امام (ره) دچار ارتجاع شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود؛ لذا این امر موجب شده که نظام ولایی ما وارد دهه پنجم خود شود.

وی اضافه کرد: البته دشمن هرچند نتوانسته تاکنون نظام را دچار ارتجاع کند، ولی برخی افراد دچار ارتجاع شدند؛ زیرا عده‌ای را دیدیم که در اندیشه دچار ارتجاع شدند و از روحیه ضد استکباری بازگشتند و توبه کردند و در این رابطه بعضی‌ها هم بر اثر دنیاگرایی دچار ارتجاع شدند که با توجه به این موارد، باید مراقب ارتجاع‌های دیگری بود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه بیان کرد: امروز دشمن در محور‌هایی به دنبال ارتجاع است؛ مانند رجعت در ذائقه فکری و فرهنگی مردم، الگوها، سبک زندگی و مدیریت، استحاله ایدئولوژیک، القای یأس و ناتوانی و ارائه مدل‌های غلط از روحیه انقلابی مانند معرفی مدل داعشی از اسلام تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر اساتید بسیجی تمام کردند؛ این یعنی اینکه رهبری از اساتید بسیجی انتظار دارند؛ لذا اساتید بسیجی باید در عرصه جهاد علمی، سیاسی، سازندگی، خدمت‌رسانی، تصمیم‌سازی، امیدآفرینی و از همه مهم‌تر جهاد تبیین نهایت تلاش خود را انجام دهد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر