کد خبر: 134399
A

فعال سیاسی اصولگرا: منتقدان سیاست خارجی دولت به مذاکرات با غرب واقف نیستند

نماینده ادوار مجلس گفت: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، به‌ویژه در عرصه دیپلماسی بسیار موفق عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است. ممکن است برخی بگویند دولت در مذاکرات موفق نبوده و به همین خاطر موفقیتی درعرصه دیپلماسی نداشته است. به طورحتم چنین افرادی به زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها، به‌ویژه آمریکا درجریان مذاکرات توجه نداشته و واقف نیستند.

فعال سیاسی اصولگرا: منتقدان سیاست خارجی دولت  به مذاکرات با غرب واقف نیستند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین سبحانی‌نیا، نماینده پیشین مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی درتشریح تلاش دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اظهارکرد: تلاش دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی به‌ویژه در حوزه روابط با همسایگان مثبت است و نمی‌توان این روند مثمرثمر را انکار کرد. با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ازجمله کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که از بانیان قطعنامه اخیر شورای حکام بودند، فشار‌ها بر ایران شدت یافته تا ایران پای میز مذاکره و در چارچوب خواست نظام استکبار و سلطه حاضر شود.

وی افزود: موضع وزارت خارجه نسبت به جریان مذاکرات و زیاده‌‌خواهی‌ها مبرهن و محکم بوده است. جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست از مطالبه مردم و مقام معظم رهبری عقب‌نشینی کند بنابراین همواره در چارچوب مشخص خود باقی می‌ماند.

سبحانی‌نیا‌ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده است که با تحریم و اعمال فشار حداکثری از منافع خود دست نمی‌کشد و آنچه را که به ضرر مردم باشد، نمی‌پذیرد.

نماینده پیشین مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر ایستایی ارزش‌های انقلاب تأکید داشتند و امروز می‌بینیم که دولت به‌منظور تحقق منویات رهبر انقلاب تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است.

او اضافه کرد: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، به‌ویژه در عرصه دیپلماسی بسیار موفق عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است. ممکن است برخی بگویند دولت در مذاکرات موفق نبوده و به همین خاطر موفقیتی درعرصه دیپلماسی نداشته است. به طورحتم چنین افرادی به زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها، به‌ویژه آمریکا درجریان مذاکرات توجه نداشته و واقف نیستند.

وی در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: دولت سیزدهم نشان داد که دستیابی به توافق به هر قیمتی درست نیست. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر