کد خبر: 134477
A

نحوه بازیابی اطلاعات از گوشی اندرویدی با صفحه نمایش شکسته (ال سی دی شکسته)

اگر صفحه نمایشگر شما شکسته است و یا به هر دلیل روشن نمی شود و قصد دارید اطلاعات گوشی خود شامل عکس و فیلم و اسناد دیگر را استخراج کنید بهتر است تا انتها این نوشته را بخوانید.

نحوه بازیابی اطلاعات از گوشی اندرویدی با صفحه نمایش شکسته (ال سی دی شکسته)

دیده بان ایران- اگر صفحه نمایشگر شما شکسته است و یا به هر دلیل روشن نمی شود و قصد دارید اطلاعات گوشی خود شامل عکس و فیلم و اسناد دیگر را استخراج کنید بهتر است تا انتها این نوشته را بخوانید.

تقریباً همه افراد با موقعیت‌هایی مانند صفحه‌نمایش شکسته، تلفن‌های آسیب دیده در اثر آب و صفحه ‌نمایش سیاه مواجه شده‌اند که می تواند باعث نا امیدی آن ها شود. هنگامی که این رویدادهای اجتناب ناپذیر رخ می دهند، معمولاً این خود تلفن نیست که بیشترین وحشت را ایجاد می کند، بلکه فکر از دست دادن آنچه در دستگاه ذخیره شده است باعث سردرگمی ما می شود. خوشبختانه، اگر سخت افزار زیربنایی هنوز دست نخورده باشد یعنی که خود تلفن سالم است فقط صفحه نمایش روشن نمی شود، ممکن است حتی اگر صفحه نمایش شکسته باشد، داده های ارزشمند خود را استخراج کنید. اگر قصد خرید گوشی جدید دارید بهتر است قبل از هر کاری نظرات کاربران در مورد خرید گوشی را در سایت نظرکده بخوانید.

dd

در صورت شکستن صفحه نمایش گوشی چه باید کرد؟

اگر صفحه نمایش گوشی شما شکسته است ممکن است باعث نگرانی شما در مورد از بین رفتن اطلاعات داخل گوشی شود. پس در این موقعیت چکار باید کرد؟ ابتدا باید مطمئن شوید که فقط نمایشگر گوشی شما شکسته است و سخت افزار های داخلی گوشی سالم هستن. فرض می کنیم که گوشی از دست شما افتاده است و بر اثر این اتفاق ال سی دی آن آسیب دیده وقتی گوشی رو روشن می کنید نمایشگر چیزی را نشان نمی دهد. پس بهتر است قبل از آنکه آسیب بیشتری به آن بزنید و اطلاعات خود را از دست بدهید موارد زیر را بررسی کنید. امیدواریم با این موارد بتوانید اطلاعات گوشی خود را که صفحه نمایش آن شکسته است را بازیابی کنید. در غیر این صورت بهتر است با تعمیرکار صحبت کنید.

 

بازیابی اطلاعات کارت SD از گوشی صفحه شکسته

بازیابی اطلاعات از یک دستگاه اندرویدی با صفحه نمایش شکسته به اندازه کافی ساده است اگر داده ها در کارت SD ذخیره شوند. شما به سادگی می توانید کارت را خارج کرده و آن را در رایانه قرار دهید. با این حال، اندروید برای بسیاری از فایل‌های مهم، از جمله مخاطبین، پیام‌ها، گزارش تماس‌ها، داده‌های برنامه، تصاویر و فایل‌های صوتی از حافظه خارجی استفاده نمی‌کند. این برای شما چاره ای جز یافتن راهی برای دسترسی به رابط تلفن خود باقی نمی گذارد. در اینجا مواردی را ذکر کرده ایم که می توانید برای دسترسی به داده های تلفن با صفحه خاموش انجام دهید.

 

جواب سریع- بازیابی اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش شکسته

امن ترین روش برای استخراج داده ها از دستگاه اندرویدی آسیب دیده، اتصال یک نمایشگر خارجی از طریق دانگل USB-C به HDMI است. اگر عملکرد صفحه نمایش لمسی شما نیز کار نمی کند، باید صفحه کلید و ماوس را نیز وصل کنید.

بازیابی فایل ها از یک گوشی اندروید کاملاً خراب امکان پذیر نیست، حداقل بدون کمک یک متخصص بازیابی اطلاعات. اگر به هر دلیلی گوشی شما درست نشد و قصد خرید گوشی جدید داشتید بهتر است کمی در مورد گوشی های مختلف تحقیق کنید. بهترین راه برای تحقیق در این زمینه این است که از تجربیات کاربران و خریدارانی که قبلا از این گوشی استفاده می کردند استفاده کنید. اگر بودجه شما محدود است می توانید راهنمای خرید بهترین گوشی ارزان را در سایت نظرکده بخوانید.

 

بازیابی اطلاعات گوشی شکسته با دانگل USB-C و نمایشگر خارجی

2

اگر گوشی اندرویدی شما فقط صفحه نمایش آسیب دیده دارد، می توانید از طریق یک نمایشگر خارجی مانند مانیتور یا تلویزیون به آن دسترسی داشته باشید. این به شما امکان می دهد تا یک صفحه نمایش شکسته را به طور کامل دور بزنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این راه حل ممکن است با همه دستگاه ها کار نکند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند پایین‌رده هنوز از USB 2.1 استفاده می‌کنند که پهنای باند کافی برای پشتیبانی از خروجی ویدیو را ندارد.

خبر خوب این است که بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی میان رده و رده بالا شروع به پشتیبانی از نمایشگر از طریق USB-C کرده‌اند. تعداد معدودی از تولیدکنندگان، از جمله سامسونگ، هوآوی و موتورولا، هنگامی که گوشی خود را به نمایشگر خارجی متصل می کنید، حالت دسکتاپ کاملی را ارائه می دهند. با این حال، این قابلیت معمولاً محدود به گوشی های هوشمند پرچمدار مانند سری گلکسی اس 22 است.

با فرض سازگاری تلفن شما، به آداپتور USB-C به HDMI به همراه کابل HDMI نیاز دارید. علاوه بر این، اگر عملکرد صفحه لمسی اندروید شما نیز خراب است، باید یک صفحه کلید و ماوس را متصل کنید. در این صورت، یک دانگل USB-C چند درگاهی را انتخاب کنید که دارای هر دو پورت HDMI و USB با اندازه کامل است. وقتی همه چیز را دارید، این مراحل را دنبال کنید:

  • انتهای USB-C دانگل یا آداپتور را به گوشی Android آسیب دیده خود وصل کنید.

  • یک سر کابل HDMI را به آداپتور و سر دیگر را به نمایشگر وصل کنید. رابط تلفن شما باید روی صفحه نمایش خارجی نشان داده شود.

  • در صورت نیاز، هر وسیله جانبی دیگری را به پورت USB آداپتور وصل کنید. اگر می‌خواهید فایل‌های خود را روی آن بارگذاری کنید، می‌توانید فلش درایو USB را وصل کنید.

  • اکنون، تنها موضوع باز کردن قفل دستگاه و کپی کردن فایل ها در حافظه خارجی یا آپلود آنها در سرویس ابری مانند Google Drive است.

متأسفانه، اگر تلفن شما از خروجی ویدیو از طریق USB-C پشتیبانی نمی کند، چاره ای جز تعمیر آن ندارید.

 

جمع بندی – بازیابی اطلاعات گوشی صفحه شکسته

اگر به هر دلیلی صفحه گوشی شما شکست و دیگر قابل روشن شدن نبود ممکن است دچار نگرانی شوید اگر اطلاعات مهمی در آن داشته باشید. و راه های مختلف برای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایشگر شکسته را تست کرده باشید. در این نوشته راه های بازیابی اطلاعات را برای شما برشمرده ایم. اگر نیاز به خرید گوشی جدید دارید بهتر است قبل از هر کاری نظرات کاربران در مورد گوشی های مختلف را در سایت نظرکده بخوانید. این کار باعث می شود در تصمیم گیری در مورد خرید گوشی مورد نظر خود به بهترین شکل عمل کنید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر