کد خبر: 134616
A

دادستان تهران: شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است

علی صالحی دادستان تهران گفت: تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

دادستان تهران: شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی صالحی دادستان تهران گفت: تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

علی صالحی دادستان تهران در نشست خبری مشترک با علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری تهران که بمناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: دعاوی علیه رسانه‌ ها در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹ فقره بوده که ۹۱ فقره مفتوح است و ۲۲۸ فقره مختومه و از این ۲۲۸ فقره، ۱۸۹ فقره با منع تعقیب مختومه شده است و ۳۹ فقره منتهی به جلب و کیفرخواست شده است و صدور حکم محکومیت ۲۰ فقره بوده و ۱۹ فقره منتهی به صدور برائت شده است. عناوین اتهامی نشر مطالب خلاف واقع و توهین و افترا بوده است که با جزای نقدی منتهی به صدور حکم شده است.

وی ادامه داد: تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: پرونده در شعبه ویژه در دادسرای سرقت مسلحانه در حال رسیدگی است و تعدادی از متهمین دستگیر شدند و دو نفر از آن‌ها که از کشور به ترکیه فرار کرده بودند، بازداشت شدند که تاکنون به کشور بازنگشته‌اند. اموال سرقت شده کدگذاری شده و در خزانه بانک هستند و پرونده در حال رسیدگی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر