کد خبر: 13462
A

مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو برگزار شد + تصاویر

با آغاز مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان شخصیت‌های سیاسی و مدیران اجرایی کشور در مدرسه عالی شهید مطهری حاضر شدند.

مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو برگزار شد + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان در مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری از ساعت ۱۴ تا ۱۸ امروز (۱۳ بهمن ماه) با حضور رئیس‌جمهور؛ مسئولان؛ فرماندهان؛ مدیران شهری؛ نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران؛ خانواده‌ها و جمع کثیری از مردم آغاز شد.

4

تا این لحظه محمد سعیدی‌کیا (رئیس بنیاد مستغعفان) و مهدی چمران (رئیس شورای شهر تهران) در مراسم حاضر شده‌اند.

5

9

حضور خانواده‌های عزادار در کنار پایتخت‌نشینانی که در این روزها بارها همدردی خود را با آنها در میان گذاشته‌اند؛ تصاویر شهدا بر در و دیوار مدرسه عالی مطهری و حجله‌هایی که برای شهدا برپا شده؛ فضایی بسیار حزن‌انگیز به مراسم داده است.

10

 

11

با شروع برنامه؛ مجری مراسم ازسوی شهردار تهران که وی را شهردار بسیجی خطاب می‌کرد؛ به مردم خوش‌آمد گفت.

حسن روحانی (رئیس‌جمهور)، احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران)، اعضای هیات دولت، محمدرضا عارف (نماینده مردم تهران)، محمدباقر قالیباف (شهردار تهران)، آیت‌الله امامی کاشانی (امام جمعه موقت تهران)، سردار کاظمینی (فرمانده سپاه محمد رسول‌الله)، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و اعضای هیات دولت نیز در جمع حاضران در  مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافتند.

14

 

12

احمد جنتی و حسن روحانی پس از قرائت فاتحه برای شهدای آتش‌نشان مراسم را ترک کردند.

مسعود پزشکیان (نماینده مردم تبریز در مجلس) که در این مراسم حضور یافته بود؛ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این  عزیزان به ما نشان دادند که برای دفاع از جامعه تا پای جان حضور خواهند داشت.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلانی همچنین گفت: باید از این حادثه درس بگیریم. اگر مدیریت؛ واحد بود و اگر تجهیزات بهتر بود، این حادثه تا این میزان تلفات نداشت. ما باید کانون‌های خطر را شناسایی کنیم تا در آینده شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم و اگر چنین اتفاقاتی را تجربه کردیم؛ این اندازه تلفات نداشته باشیم.

مدرسه عالی شهید مطهری رفته رفته شلوغ‌تر شده به گونه‌ای که ترافیک سنگینی در خیابان بهارستان در جریان است.

گردان عقیدتی سیاسی ناجا، جمعیت آتش‌نشان از استان سمنان و زنجان نیز در میان جمعیت حاضر در مسجد شهید مطهری حضور یافته‌اند.

مرتضی طلایی (نایب رئیس شورای شهر) که در مسجد عالی شهید مطهری حاضر شده؛ در این در جمع و در خبرنگاران گفت:  باید بپذیریم در این حادثه همه مقصریم و برای حل این مساله همگی باید دست به دست هم بدهیم تا دیگر اتفاقاتی از این دست رخ ندهد.

وی افزود: باید به موضوعاتی چون امنیت شغلی و روانی، امنیت یکپارچه شهری و ایمنی شهر توجه داشته باشیم و باید مردم را بازیگران اصلی به شمار آوریم زیرا بدون حضور مردم را به جایی نخواهیم برد.

16

 

20

 

21

 

19

 

14

حسین هاشمی (استاندار تهران) و سردار حسین اشترى (فرمانده ناجا) نیز از میهمانان این مراسم هستند که با حضور در  مدرسه عالی شهید مطهری به قرائت فاتحه برای شهدای آتش‌نشان پرداختند.

بانوان نیز در این مراسم حضور چشمگیری دارند. به گونه‌ای که قسمت بانوان مسجد شهید مطهری پر از جمعیت شده و بانوان تهرانی با اشتیاق سعی در رساندن خود به خانواده‌های شهدای آتش‌نشانان دارند تا مراتب تسلیت خود را به آنها اعلام کنند. تعداد زیادی از بانوان نیز به دلیل ازدحام جمعیت، در بیرون و جلوی درب‌های ورودی مسجد نشسته‌اند.

27

33

 

28

علیرضا محجوب (نماینده مردم تهران در مجلس)، آیت‌الله محمدی گلپایگانی (رییس دفتر مقام معظم رهبری) وحجت‌الاسلام مجید انصاری (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) نیز در مراسم برای قرائت فاتحه حضور یافتند.

مجتبی عبدالهی (معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران) با تشکر از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای  آتش‌نشان گفت: این حرکت علاقه مردم به شهدا و به‌ویژه شهدای آتش‌نشان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت سعی در رسیدگی به خانواده ‌شهدا داشتیم و مرتب در مسیر دلجویی از آنها قدم برداشتیم. ما برای خانواده‌های شهدا تیم‌های پزشکی پیش‌بینی کرده‌ایم تا درصورت نیاز در دسترس باشند و این ارتباط برای ادای دین به خانواده‌های این شهیدان ادامه خواهد داشت.

از دیگر حاضران در این مراسم می‌توان به سردار دهقان (وزیر دفاع)، ابوالفضل قناعتی (عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران)، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی (وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران)، سیدمحمد علوی (وزیر اطلاعات)، سردار جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران) و علی‌اکبر صالحی (رییس سازمان انرژی اتمی) اشاره  کرد.

29

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر