کد خبر: 134667
A

سیمان به این دلیل، گران شد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، گفت: شایعه کمبود برق برای واحدهای صنعتی عاملی شده تا بازار سیمان شاهد افزایش قیمت باشد.

به گزارش دیده بان ایران: عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص تغییرات قیمتی در بازار سیمان، اظهار کرد: متاسفانه شایعه کمبود برق در واحدهای سیمانی و فولاد باعث شده تا فروشندگان سیمان از فروش ممانعت کرده و همین امر عاملی شده تا قیمت هر کیسه سیمان از 50 هزار تومان به 70 هزار تومان برسد.

وی با اعلام اینکه البته این موضوع در بورس کالا نیز تاثیرگذاشته است، افزود: افزایش تقاضا در بورس عاملی شد تا قیمت هر کیسه سیمان 35 هزار تومان مورد معامله قرار گیرد این درحالیست که پیش از این هر کیسه سیمان در بورس کالا 27 هزار تومان بود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: براساس توافقات به عمل امده با وزارت نیرو قرار است به صورت نوبت بندی برق واحدهای سیمان تامین شود و از انها از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه 5 میلیون تن سیمان تولید کنند.

شیخان ابرازا میدواری کرد: با رفع مشکلات تولید عرضه در بورس کالا افزایش پیدا کرده است و تامین برق واحدها عرضه سیمان در بورس کالا افزایش یافته و به دنبال آن قیمتها تعدیل خواهد شد. در نهایت بازار نیز مجبور است کاهش قیمت ها را اجرایی کند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر