کد خبر: 13470
A

تخت روانچی: برای صدور ویزا به اتباع آمریکا اقدام متقابل می کنیم

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: برای صدور ویزای اتباع آمریکا، براساس اقدام متقابل عمل خواهیم‌ کرد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است تا این موضوع دنبال شود.

تخت روانچی: برای صدور ویزا به اتباع آمریکا اقدام متقابل می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجید تخت‌روانچی که امروز برای بررسی تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفته بود، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: در این جلسه موضوع تست موشکی مورد بررسی قرار گرفت و همه دوستان کمیسیون و افراد خارج از کمیسیون حاضر در این جلسه٬ تاکید کردند که ما برای مباحث دفاعی از کسی اجاره نمی‌گیریم و براساس نیازهای کشور٬ هرکاری لازم باشد، انجام می‌دهیم.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست چون موشک‌های ما برای کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و این را‌ هم در مواضع کتبی‌‌ که در اسناد شورای امنیت است، آورده‌ایم و هم در مواضع شفاهی بارها بر آن تاکید کرده‌ایم.

تخت روانچی اظهار داشت: درباره لغو ویزا که دولت ترامپ ایجاد کرده است نیز بحث و این موضوع به عنوان یک اقدام تبعیض‌آمیز علیه کشورهای اسلامی از جمله شهروندان کشورمان قلمداد شد.

وی درباره اقدام عملی در قبال فرمان ترامپ گفت: همانطور که در بیانیه وزارت خارجه آمده است ما صدور ویزا را براساس اقدام متقابل انجام خواهیم داد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است که این قضیه را دنبال کند.

معاون وزیر خارجه درباره تاثیر این فرمان ترامپ بر روند اجرای برجام نیز گفت: باید زمان بگذرد، ما در بیانیه وزارت خارجه تاکید کردیم که تعهدات بین‌المللی و دو جانبه آمریکا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این سیاست نسنجیده‌ای که اعلام کرده‌اند٬ قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز به منظور بررسی تصمیات ضد مهاجرتی رییس جمهوری آمریکا به ریاست علاء الدین بروجردی تشکیل جلسه داد.

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز دو ‌مهمان اصلی این جلسه بودند.

در این نشست که اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، همچنین برخی از اعضای سایر کمیسیون های تخصصی مجلس حضور داشتند، آخرین تحولات آمریکا و تصمیمات نسنجیده رییس جمهوری جدید این کشور بررسی شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر