کد خبر: 134725
A

زمان پیش ثبت‌ نام پیاده‌ روی اربعین مشخص شد

به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه پیش ثبت نام اعزام زائرین به عتبات در اربعین حسینی از جمعه ۱۰ تیر آغاز خواهد شد.

زمان پیش ثبت‌ نام پیاده‌ روی اربعین مشخص شد

به گزارش دیده بان ایران: سعید کریمی خو با اشاره به فاصله زمانی حدودا سه ماهه تا اربعین حسینی، اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی‌هایی در سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا پس از دوسال وقفه امسال شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین باشیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه، پیش ثبت نام اعزام زائرین از روز جمعه ۱۰ تیر آغاز و تا ۳۱ این ماه به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند برای پیش ثبت نام به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند، گفت: کسانی که امکانات و زیرساخت لازم را در اختیار دارند می‌توانند در منزل پیش ثبت نام را انجام دهند، درغیر اینصورت به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در استان ۲۱ دفتر زیارتی وجود دارد که ۱۵ مورد آن در شهر کرمانشاه و مابقی هم در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، روانسر، جوانرود و سنقر و کلیایی قرار دارند و علاقمندان می‌توانند برای پیش ثبت نام به آن‌ها مراجعه کنند.

کریمی خو با تاکید براینکه امسال برای ورود زائرین به کشور عراق سخت گیری‌هایی وجود دارد، اعلام کرد: تا زمانی که زائرین در سامانه سماح ثبت نام نکنند، امکان خروج آن‌ها علیرغم داشتن گذرنامه امکان پذیر نیست.

وی افزود: همچنین تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، دیگر شرایط زائرین برای حضور در مراسم اربعین حسینی است.

مدیرحج و زیارت استان با بیان اینکه هنوز جزییات دیگری از اعزام زائرین به عتبات در اربعین اعلام نشده، گفت: برای اعزام زائرین در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات نیز با توجه به بازگشایی مرز مهران، بسته‌هایی تدوین و به سازمان ارسال کرده ایم که در صورت تایید در روز‌های آینده آن را ابلاغ و ثبت نام‌ها را برای اعزام‌ها آغاز می‌کنیم.

وی تاخیر در بسته شدن پکیج‌ها را ناشی از افزایش قیمت هتل، حمل و نقل و تغذیه و سایر خدمات در کشور عراق و تلاش مسئولین کشورمان برای تخفیف گرفتن از طرف عراقی اعلام کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر