کد خبر: 13478
A

ابتکار: تذکرات لازم در خصوص محل تخلیه نخاله های پلاسکو به شهرداری داده‌ایم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به تخلیه نخاله های ساختمان پلاسکو در محله ای در تهران و احتمال ایجاد آلودگی های زیست محیطی در آن منطقه اظهار کرد: ‌ما تذکرات لازم را داده و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم که در مهلتی که تعیین شده این موضوع برطرف شود.

ابتکار: تذکرات لازم در خصوص محل تخلیه نخاله های پلاسکو به شهرداری داده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معصومه ابتکار درباره تخلیه نخاله های ساختمان پلاسکو در محله هرندی اظهار کرد: سازمان محیط زیست به واسطه شرایط بحرانی به طور موقت اجازه تخلیه این نخاله ها را داده است.
 
وی خاطر نشان کرد: مدیر کل محیط زیست استان تهران نیز تذکرات لازم در ارتباط با این موضوع را به شهردار تهران داده و از شهرداری خواسته که نسبت به ساماندهی این نخاله ها در مرکز مدیریت پسماند و با رعایت ضوابط و به شکل اصولی اقدام کند.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:‌ما تذکرات لازم را داده و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم که در مهلتی که تعیین شده این موضوع برطرف شود.
 
ابتکار همچنین درباره پیگیری های انجام شده نسبت به آلودگی های اهواز خاطر نشان کرد: در مورد موضوع گرد و غبار به طور کلی مطالعات مربوطه در هر استانی در حال انجام است.  مطالعات استان خوزستان نیز تکمیل و برنامه مقابله با گرد و غبار این استان نهایی و در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده است.
 
وی ادامه داد: دستگاه های مختلف استان خوزستان، ماموریت های خود را می دانند و براین اساس ماموریت اصلی مقابله با گرد و غبار بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع قرار گرفته است.
 
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به سفر  خود به استان خوزستان که فردا (پنجشنبه) انجام می‌شود،گفت:‌ فردا(پنجشنبه) در خوزستان در جلسه کارگروه مقابله با گردوغبار درباره اقدامات انجام شده در این زمینه موضوعات را بررسی خواهیم کرد.
 
ابتکار همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به توقف شماره گذاری موتورهای کاربراتوری تکلیف 500 هزار موتور سیکلت مورد درخواست وزارت صنعت چه می‌شود ؟ اظهار کرد: تکلیف را خودشان باید روشن کنند. آن‌ها باید این تعداد موتور سیکلت را به انژکتوری تبدیل کنند یا فکر دیگری بکنند.
 
وی ادامه داد: موضوع ممنوعیت شماره گذاری خودروهای کاربراتوری موضوعی جدی است و در تفاهم نامه مربوطه نیز تاریخی در این زمینه تعیین شده اگر این موتورسیکلت ها شامل آن تاریخ نشوند با مشکلی در زمینه شماره گذاری مواجه نخواهند شد اما در صورتی که شامل آن تاریخ بشوند خود وزارت صنعت باید راهکاری دراین زمینه پیدا کند.ایسنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر