کد خبر: 13482
A
دکتر جهانگیری:

آمریکایی‌ها مسیر اشتباه‎شان را اصلاح کنند / ایران بود که مانع از قدرت گیری داعش شد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ به فضل الهی امروز ایران در شرایطی به عنوان امن ترین کشور منطقه است که بزرگترین قدرت دنیا برای برقراری امنیت ملت خود فکر می‌کند که باید دیوار کشیده و محدودیت‌های غیرقانونی و مغایر با اصول انسانی و بین‌المللی برقرار کند.

آمریکایی‌ها مسیر اشتباه‎شان را اصلاح کنند / ایران بود که مانع از قدرت گیری داعش شد

اسحاق جهانگیری در مراسم بزرگداشت روز پرستار که عصر امروز چهارشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر اینکه آمریکایی ها راهی جز اصلاح سیاست هایشان ندارند، اظهار کرد: قطعا آمریکایی‌ها اشتباه می‌کنند و باید مسیری که طی کرده‌اند و در طول آن به عراق، افغانستان و کشورهای منطقه لشکرکشی کردند و انسان‌های بی گناه را به کشتن دادند را باز گردنند و این مسیر را اصلاح کنند.

وی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ایران در سال 57 حماسه بزرگی را ثبت کرد که به تعبیر امام (ره) انفجار نور بود و امروز پس از 38 سال علی رغم همه مخالفت ها و دشمنی ها  ایران امن ترین کشور منطقه و کانون ثبات در منطقه به حساب می آید و توطئه های گسترده نتوانسته امنیت ملت ایران را بر هم بزند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: ما نه تنها در ایران امنیت را برقرار کردیم بلکه نگذاشتیم داعش در منطقه دولت تشکیل دهد و این در شرایطی بود که ائتلاف‌های غربی نتوانست مانع اقدامات داعش شود و ایران بود که با کمک‌های خود به دولت عراق و سوریه مانع از قدرت گیری داعش شد.

وی ضمن تجلیل از مقام پرستار افزود:‌ پرستاران خدمتگزارانی هستند که تلاش می‌کنند تا از رنج مردم بکاهند و هر نظام سیاسی اجرایی و جامعه سالم موظف است حقوق خدمتگزاران مردم را پاس دارند.

جهانگیری تصریح کرد: با تاسف باید گفت که علی رغم منزلت اجتماعی و سرمایه معنوی پرستاران هنوز موفق نشدیم مشکلات مادی و کمبود های شغلی این قشر را برطرف کنیم اما دلگرمیم که در جامعه زندگی می‌کنیم که مردم‌مان قدردان زحمات گروه‌های مختلف خدمتگزارانشان هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران در بزنگاه‌ها و مقاطع حساس از گروه‌های اجتماعی خدمتگزار خود قدردانی می‌کنند که اتفاقات اخیر پس از حادثه تلخ آتش‌سوزی پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان کشورمان شاهد بر این مدعا است.

وی افزود:‌ آتش‌نشانان شجاع و فداکار در دل و چشم ملت ایران به عنوان قهرمانان ملی ظاهر شدند و مطمئن هستم پرستاران نیز در پیشگاه مردم سرمایه اجتماعی بزرگی دارند چون پرستاری فقط یک شغل نیست بلکه یک احساس مسئولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به توجه دولت به مقوله سلامت در کشور خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت در دولت به شکلی جدی پیگیری می‌شود تا بتوانیم منابع مورد نیاز آن را تامین کنیم به نحوی که وقتی مردم به حوزه سلامت مراجعه می‌کنند رنجی جز رنج بیماری را متحمل نشوند.

جهانگیری با بیان اینکه سال 94 با مشکلات کمبود منابع درآمدی بودجه مواجه شدیم و آثار آن هنوز باقی است، گفت:‌ علی رغم مشکلات دولت به ملت تعهد داده است که طرح سلامت به خوبی استمرار یابد و اجرا شود و کمترین تردیدی در میان دولتمردان برای ادامه مسیر طرح تحول سلامت وجود ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود:‌ در دولت به دنبال این هستیم تا هشت هزار میلیارد تومانی که در اتلاف بودجه برای طرح تحول سلامت اختصاص یافت را تخصیص دهیم و در این راستا در هفته آینده با تامین اجتماعی جلس‌ ای خواهیم داشت تا برای کمک به این طرح وارد عمل شود.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر