کد خبر: 135029
A

۲ زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/۱۲پس لرزه طی یک ساعت

نخستین زمین لرزه بامداد روز شنبه ساعت ۲ و ۲ دقیقه به قدرت ۶.۱ ریشتری در مرز بندرخمیر و بندرلنگه روستای سایه خوش رخ داد. بر اساس گزارش های رسمی تا کنون ۳ کشته و ۸ مصدوم در پی داشته است. همچنین دومین زمین لرزه ۶.۱ ریشتری ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه حوالی جزیره قشم و بندرکنگ را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۲۸ کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

۲ زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/۱۲پس لرزه طی یک ساعت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نخستین زمین لرزه بامداد روز شنبه ساعت ۲ و ۲ دقیقه به قدرت ۶.۱ ریشتری در مرز بندرخمیر و بندرلنگه روستای سایه خوش رخ داد. بر اساس گزارش های رسمی تا کنون ۳ کشته و ۸ مصدوم در پی داشته است.

همچنین دومین زمین لرزه ۶.۱ ریشتری ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه حوالی جزیره قشم و بندرکنگ را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۲۸ کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

پس از این زمین لرزه ۱۱ پس لرزه دیگر با قدرت های ۴، ۴.۴، ۴.۲، ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین بندرکنگ و بندرخمیر و بندر لنگه را لرزاند.

این زمین لرزه ها به دلیل عمق کم موجب رعب و وحشت در میان مردم شده است. این زمیم لرزه ها در شهرستان های بندرعباس، رودان، قشم، کیش و حتی شهرهای امارات متحد عربی احساس شده است.

بر اساس گزارش هلال احمر هرمزگان ۴ تیم ارزیاب به بخش مهران و روستای سایه خوش اعزام شده اند.

بر اساس گزارش های رسیده خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها در مسیر بندرلنگه - بندرخمیر وارد شده است. روستای سایه خوش بیشترین آسیب را از زلزله دیده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر