کد خبر: 135078
A
اختصاصی دیده بان ایران؛

کارکنان متروی تهران سه ماه از شروع سال جدید را بدون فیش حقوق سپری کردند!

با گذشت بیش از سه ماه از شروع سال جدید، هنوز شرکت بهره برداری متروی تهران مستنداتی بابت واریزی های با عنوان حقوق ارائه نکرده است. نزدیک به ده روز پیش، کارکنان متروی تهران در حالی حقوقشان را دریافت کردند که از شروع سال تا آن موقع هیچ کدام از فیش‌های حقوقی به آنها ارائه نشده بود.

کارکنان متروی تهران سه ماه از شروع سال جدید را بدون فیش حقوق سپری کردند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با گذشت بیش از سه ماه از شروع سال جدید، هنوز شرکت بهره برداری متروی تهران مستنداتی بابت واریزی های با عنوان حقوق ارائه نکرده است. نزدیک به ده روز پیش، کارکنان متروی تهران در حالی حقوقشان را دریافت کردند که از شروع سال تا آن موقع هیچ کدام از فیش‌های حقوقی به آنها ارائه نشده بود. با توجه به اشتباه محاسباتی حقوق از سال ۹۵ تا ابتدای ۱۴۰۰ که همگی پرسنل متضرر شدند و در این زمینه هیچ کسی توبیخ نشد، پرسنل مترو معتقدند تا زمانی که فیش جزئیات واریز حقوقشان در اتوماسیون آنها بارگزاری نشده و احکام کارگزینی آنها صادر نشود نمی‌توان محاسبه‌ی دقیقی از میزان افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار به عمل آورد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ از طرف دیگر، کارکنان که در وضعیت کنونی اقتصادی مجبورند برای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌هایشان از بانک‌ها وام‌های با نرخ بالا دریافت کنند، فیش حقوقی برای ارائه به بانک ندارند در حالیکه یکی از مهمترین مدارک برای دریافت وام از بانک‌های مختلف ارائه‌ی فیش حقوقی معتبر و به‌روز است.

شهردار تهران که خود بابت انتصاب غیر قانونی‌اش تحت اتهام است حالا وضعیت کارگران و کارمندان شهرداری تهران را نه تنها به بازی گرفته بلکه از انجام اعمال غیرقانونی نیز ابایی ندارد. 

مدیران مترو نیز که در روزهای اول ورود خود به شرکت در سال گذشته شعار جوان و انقلابی بودن میدادند، اکنون در حال عزل و نصب یکدیگر هستند که این را میتوان از انتصاب داماد مدّاح معروف تا عزل حاشیه‌دار معاونت سرمایه‌های انسانی شرکت به وضوح مشاهده کرد.

فصل سوم قانون کار به طور ضمنی از لزوم داشتن جدیت کارفرما در امور مهمی به خصوص حقوق و دستمزد حکایت دارد. حال باید ببینیم مدیریت جدید شهرداری و متروی تهران تا چه حد پای‌کار منافع کارکنان ایستاده‌اند.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر