کد خبر: 135158
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۵۸؛

ماجرای کشته شدن پاسدار منزل هاشمی رفسنجانی چه بود؟

بررسی خبرها و گزارش های روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان در ۴۳ سال قبل ۱۳ تیر ۱۳۵۸ در دیدبان تاریخ

ماجرای کشته شدن پاسدار منزل هاشمی رفسنجانی چه بود؟

به گزارش دیدبان تاریخ پس از انقلاب مردم متوجه خواستهای شخصی شان شدند و من خوف آن دارم کاری بکنیم که امام زمان پیش خدا شرمنده شود. این جملات به سخنان امام خمینی رهبر انقلاب در دیدار دختران دانشجوی دانشگاه دماوند اختصاص دارد همچنین خبرهای دیگری چون، دولت اعلام کرد در بازداشت و بازجویی سعادتی دخالتی نداشته است/ برای آزادی سعادتی دهها هزار نفر به سوی دادگستری راهپیمایی کردند / جمعیت حقوقدانان ایران خواستار رسیدگی به وضع زندانیان سیاسی شد / قضات تحقیق و بازپرسان پیشین دادسرای انقلاب اسلامی تهران: ساواک هنوز به کارش ادامه می دهد و همچنین نقل قولی از آیت الله برقعی که اعلام کرده بود در رژیم اسلامی نباید کسی سری محاکمه شود در صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان در ۴۳ سال قبل در چنین روزی چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۵۸ به چشم می خورند. 

IMG_20220704_072432_252

اما خبری با عنوان پاسدار خانه رفسنجانی با گلوله همکارش کشته شد در صفحات داخلی روزنامه منتشر شده که متن کامل آن بدین شرح است؛

IMG_20220704_072421_809

دو روز پیش داریوش فرهمند یکی از پاسداران مستقر در منزل حجت الاسلام رفسنجانی با گلوله ای که عفلتا از اسلحه او خارج شد همکار دیگرش را به شدت مجروح کرد. پاسدار مجروح - محمد تکه ای- بلافاصله به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد اما شدت جراحت به قدری بود که معالجات تاثیری نبخشید و پاسدار مجروح در بیمارستان جان سپرد. ضارب نیز که در اثر این تیراندازی غیرعمد سخت متاثر و شوکه شده بود در همین بیمارستان بستری شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر