کد خبر: 135177
A

نماینده مجلس: زرینه‌رود و سیمینه‌رود خشک شوند؛ دریاچه ارومیه هَم خشک می شود

زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب رگ حیاتی و نگین خروشان آذربایجان غربی هستند که در گذشته یکی از تأمین‌کنندگان آب دریاچه ارومیه بودند، اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر اقلیم و خشکیدگی ایران و کاهش بارش‌ها در استان، نه تنها خود‌شان با بحران کم آبی مواجهند که توانی هم برایشان باقی نمانده تا دریاچه ارومیه را از خشکی برهانند.

نماینده مجلس: زرینه‌رود و سیمینه‌رود خشک شوند؛ دریاچه ارومیه هَم خشک می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و ضرورت احیای آن، اظهار کرد: زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب، دو رودخانه و زینت این شهرستان و حیات بخش دریاچه ارومیه هستند.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ مهدی عیسی زاده اضافه کرد: زرینه رود (جغاتو) و سیمینه رود (تاتائو) میاندوآب رگ‌های حیاتی دریاچه ارومیه بوده و خروش زرینه و سیمینه رود میاندوآب، نوید بخش زنده شدن دریاچه ارومیه و کم آبی و از نفس افتادن این زینت‌های میاندوآب، به مثابه نابودی دریاچه ارومیه است.

گفتنی است زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب رگ حیاتی و نگین خروشان آذربایجان غربی هستند که در گذشته یکی از تأمین‌کنندگان آب دریاچه ارومیه بودند، اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر اقلیم و خشکیدگی ایران و کاهش بارش‌ها در استان، نه تنها خود‌شان با بحران کم آبی مواجهند که توانی هم برایشان باقی نمانده تا دریاچه ارومیه را از خشکی برهانند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر