کد خبر: 135342
A

بازار کار و درآمد برق خودرو

استفاده روز افزون از خودرو و تخصصی بودن تعمیرات آن، شغل برق خودرو را به یکی از پرطرفدار ترین مشاغل مربوط به تعمیر خودرو تبدیل کرده است.

بازار کار و درآمد برق خودرو

دیده بان ایران- بازار کار و درآمد برق خودرو : استفاده روز افزون از خودرو و تخصصی بودن تعمیرات آن، شغل برق خودرو را به یکی از پرطرفدار ترین مشاغل مربوط به تعمیر خودرو تبدیل کرده است و افراد در سنین مختلف اقدام به فعالیت در حوزه برق خودرو یا همان باطری سازی می کنند. تنوع خودرو های تولیدی در داخل و خارج از کشور و استفاده از قطعات پیچیده در سیستم برق رسانی خودرو باعث شده بازار کار و درآمد برق خودرو به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

1

آشنایی با شغل برق خودرو

امروزه شاهد استفاده گسترده از خودرو در شهر های بزرگ و کوچک هستیم. به طوری که در هر خانواده حداقل یک خودرو وجود دارد. تولید خودرو در مدل های متنوع توسط خودرو سازان داخلی و خارجی میزان تقاضا برای خرید و استفاده را به طور چشمگیری افزایش داده است. اتومبیل ها مانند تمام وسایل الکترومکانیکی دچار خرابی شده و کارکرد صحیح خودرو را مختل می سازد. به دلیل تخصصی بودن تعمیرات خودرو و هم چنین تغییر در سبک زندگی و استفاده هر روزه از خودرو باعث رونق بازار کار مشاغل مربوط به تعمیرات خودرو شده است. شغل برق خودرو که با نام باتری سازی نیز شناخته می شود از این قاعده مستثنی نیست.

برق خودرو یکی از تخصصی ترین سیستم های موجود در خودرو می باشد که به دلیل تخصصی بودن تعمیرات آن فردی که تمایل به فعالیت در این حوزه می باشد باید در دوره آموزش برق خودرو شرکت کرده باشد و در زمینه های نصب و تعمیر اجزای سیستم برق رسانی خودرو مانند باتری، سیستم صوتی، بوق، سیستم تهویه، پنجره، سیستم روشنایی و چراغ مهارت پیدا کند.

ساعت کاری مربوط به برق کار خودرو ثابت نبوده و معمولا به صورت تمام وقت است. در فصل بهار و تابستان که حجم سفر افزایش پیدا می کند، بازار کار مربوط به شغل برق خودرو نیز افزایش پیدا کرده و گاها مجبور به فعالیت تا نیمه شب و روز های تعطیل در کارگاه خود هستید.

در ادامه به منظور آشنایی بیشتر با شغل برق خودرو یا همان باتری سازی، به معرفی مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در این حوزه و بازار کار و درآمد شغل برق خودرو پرداخته می شود.

2

مهارت لازم برای شغل برق خودرو

موفقیت در هر زمینه شغلی نیاز به دانش و مهارت تخصصی داشته و افراد شاغل در حوزه باتری سازی خودرو لازم است با سیستم الکتریکی خودرو و جزئیات آن به طور کامل آشنا بوده و ضمن آشنایی با ابزار الکترونیکی، توانایی استفاده و به کار گیری صحیح  آن ها را داشته باشند. هم چنین بتوانند نقشه های سیم کشی برق خودرو را به طور کامل درک کند و قادر به عیب یابی و تعمیر دستگاه ها باشد.

به دلیل پیشرفت روز به روز در تجهیزات و قطعات سیستم برق خودرو، فرد برق کار باید اطلاعات مربوط به سیستم سیم کشی خودرو را به روز نگه داشته و بتواند مسائل را به ساده ترین شکل و کوتاه ترین زمان حل کند.

افراد دقیق، با حوصله، دارای قدرت بدنی بالا و توانایی کار در ساعات طولانی به صورت ایستاده یا خمیده برای کار در حوزه باتری سازی خودرو مناسب می باشند. به دلیل سر و کار داشتن با افراد مختلف باید فرد برق کار دارای روابط عمومی بالا داشته و بتواند با ارتباط موثر با مشتری موجب جلب رضایت وی شود.

بازار کار شغل برق خودرو

همان طور که گفته شد به دلیل استفاده روز افزون از خودرو ها و تخصصی بودن تعمیر خودرو مخصوصا برق خودرو، بازار کار شغل برق خودرو یا همان باتری سازی با رونق شگفت انگیزی رو به رو شده است. تنوع مدل های تولید خودرو در داخل و خارج از کشور باعث شده افراد ماهر در حوزه برق خودرو بدون کار نبوده و همیشه مشتری داشته باشند.

افراد علاقه مند به حوزه برق خودرو می توانند پس از شرکت در دوره آموزشی برق خودرو می توانند در تعمیرگاه های خودرو شروع به کار کنند. هم چنین با کسب تجربه برق کشی خودرو های ایرانی، می توانند در کارخانه های خودرو سازی مانند ایران خودرو و سایپا شروع به فعالیت کنند.

در صورت داشتن سرمایه لازم برای خرید یا اجاره مغازه، می توان به راه اندازی کارگاه خصوصی پرداخت و به صورت مستقل کار کرده و به تعمیر برق کشی خودرو پرداخت. در صورتی که به آموزش و تدریس نیز علاقه مند باشید، می توان به تدریس مباحث مربوطه به صورت حرفه ای در آموزشگاه های معتبر پرداخته و از این طریق به کسب درآمد برسید.

بسیاری از متخصصان، در زمینه های مکانیک خودرو، جلوبندی سازی خودرو و هم چنین نصب دزدگیر در کنار برق خودرو مهارت کسب نموده و درآمد خود را رشد می دهند.

درآمد شغل برق خودرو

با توجه به زمینه های کاری گسترده پیش روی افراد شاغل در برق کشی خودرو، می توان میزان درآمد بالایی را برای آن ها متصور شد. البته درآمد شغل برق خودرو ثابت نبوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. عوامل تاثیر گذار در درآمد برق خودرو شامل موارد زیر است:

  • مهارت و تجربه فرد برق کار

  • ارتباطات و مشتری مداری

  • تبلیغات

  • موقعیت و ساعت کاری تعمیرگاه

مهارت و تجربه فرد برق کار

هر چه فرد برق کار از تجربه و مهارت بالا تری در عیب یابی و تعمیر سیستم برق رسانی خودرو برخوردار باشد، کار با کیفیت تری را در زمان کوتاه تری به مشتری ارائه می دهد. همین امر باعث می شود که در صورت بروز مشکل به شما مراجعه کرده و ضمن معرفی تعمیرگاه شما به دوستان و آشنایان باعث بالا رفتن تعداد مشتری و در نتیجه کسب درآمد بیشتر خواهید شد.

ارتباطات و مشتری مداری

داشتن روابط عمومی بالا و ارتباط گسترده با افراد یکی از عوامل موثر در درآمد شغل برق خودرو می باشد. هر چه با افراد بیشتری آشنا بوده و ارتباطات قوی تری داشته باشید، تعداد افرادی که به کارگاه شما برای تعمیر برق خودرو مراجعه می کنند افزایش خواهد یافت و موجب افزایش درآمد خواهد شد.

هم چنین ارتباط با افراد شاغل در حوزه های کاری مرتبط با برق خودرو باعث می شود از قطعات اصل برای تعمیر برق خودرو استفاده کنید.

در صورت مشتری مداری و تلاش به منظور جلب رضایت مشتری از طریق تحویل خودرو در موعد مقرر، ارائه کار با کیفیت، استفاده از قطعات اصلی، قیمت منصفانه و در نظر گرفتن تخفیف برای مشتریان دائمی می توانید میزان درآمد خود را به طور شگفت انگیزی افزایش دهید.

تبلیغات

یکی از عوامل موثر در افزایش درآمد تمامی مشاغل از جمله برق خودرو، تبلیغات هوشمند می باشد. ارائه تبلیغات به صورت پخش تراکت و نصب آن ها نزدیک کارخانه های خودرو سازی و در دید عموم، تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و معرفی کامل خود از راه های تبلیغات موثر می باشد.

هم چنین شما می توانید با ثبت نام در سایت های خدماتی مربوط به شغل های فنی مانند دیوار و آچاره، رزومه خود را ارسال نموده و باعث افزایش تعداد مشتری و نهایتا درآمد شوید.

موقعیت و ساعت کاری تعمیرگاه

در صورتی که تعمیرگاه در خیابان اصلی قرار داشته و در دید عموم باشد، مطمئنا تعداد مشتری ها افزایش خواهد یافت. هم چنین تعمیرگاه باید دارای فضای باز بوده و بتواند حداقل دو خودرو را جای دهد و نسبت به رقیبان برتری داشته باشد.

در صورتی که ساعت کاری ارائه دهنده خدمات بیشتر باشد و تعمیرگاه در بازه های زمانی طولانی تری باز باشد، تعداد مشتری ها و در نتیجه درآمد بیشتر خواهد شد. هم چنین نوع خودرو تعمیری در کارگاه در میزان درآمد موثر است. خودرو های خارجی به دلیل به روز بودن سیستم برق کشی خودرو و استفاده از قطعات پیچیده تر نیاز به دانش تخصصی تر داشته و در نتیجه درآمد افراد متخصص در برق خودروهای خارجی به نسبت بیشتر است.

3

سخن پایانی

افرادی که به انجام کار های فنی مربوط به خودرو علاقه داشته و قصد ورود به بازار کار و رسیدن به درآمد بالا دارند، می توانند در دوره آموزش برق خودرو در مجتمع فنی پایتخت شرکت کرده و پس از کسب دانش و مهارت تخصصی، مدرک معتبر فنی دریافت کرده و وارد بازار کار شوند.

این آموزشگاه، آموزش برق خودرو و آموزش مکانیک خودرو را به صورت صفر تا صد توسط اساتید با تجربه با استفاده از تجهیزات پیشرفته در کارگاه های عملی برگزار می کند. این آموزشگاه با در نظر گرفتن خوابگاه و پشتیبانی نامحدود، شرایط آموزش را برای افراد متقاضی ساکن شهرستان فراهم نموده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر