کد خبر: 135386
A

ارگان رسانه ای سپاه از بازداشت معاون سفیر انگلیس در ایران خبر داد+فیلم

دو ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه پاسداران گزارش کرد سازمان اطلاعات سپاه چند دیپلمات‌ را به اتهام «جاسوسی» بازداشت کرده است. بر اساس این گزارش، این دیپلمات‌ها از جمله معاون سفیر بریتانیا و همسر رایزن سفارت اتریش، در حال «نمونه‌برداری از خاک ایران در منطقه ممنوعه» شناسایی شدند

ارگان رسانه ای سپاه از بازداشت معاون سفیر انگلیس در ایران خبر داد+فیلم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دو  ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه پاسداران (فارس و تسنیم) گزارش کرد سازمان اطلاعات سپاه چند دیپلمات‌ را به اتهام «جاسوسی» بازداشت کرده است. بر اساس این گزارش، این دیپلمات‌ها از جمله معاون سفیر بریتانیا و همسر رایزن سفارت اتریش، در حال «نمونه‌برداری از خاک ایران در منطقه ممنوعه» شناسایی شدند.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه نوشته است: سازمان اطلاعات سپاه دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی که به جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند را شناسایی کرده است.

سپاه این دیپلمات‌ها که در حالی جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه بودند را شناساییی و دستگیر کرده است.

براساس این گزارش، این دیپلمات‌ها در هنگام نمونه‌برداری از خاک منطقه ممنوعه در کویر مرکزی ایران توسط پهپاد‌های سپاه رصد می‌شدند.معاون سفیر انگلیس نیز از افرادی است که با خانواده به عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته اما آنگونه که تصاویر ثبت شده نشان می‌دهد این فرد به دنبال نمونه‌برداری از خاک این منطقه بوده است. این فرد بعد از عذرخواهی از کشور اخراج می‌شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر