کد خبر: 135511
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه: «آبه»؛ دوست واقعی اسرائیل بود

خبرگزاری نزدیک به سپاه نوشت: مقامات ارشد رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) شوکه شدن و اندوه خود را از ترور «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن ابراز کرده و او را یک «دوست واقعی برای اسرائیل» توصیف کردند.

خبرگزاری نزدیک به سپاه: «آبه»؛ دوست واقعی اسرائیل بود

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه در گزارش امروز خودش درباره ترور «شینزو آبه» نوشت: 

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) شوکه شدن و اندوه خود را از ترور «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن ابراز کرده و او را یک «دوست واقعی برای اسرائیل» توصیف کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، مقامات ارشد تل‌آویو از «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور کابینه، تا «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان و نخست‌وزیر پیشین رژیم شوک و اندوه خود را از ترور آبه اعلام و او را یک «دوست واقعی برای اسرائیل» خواندند که باعث توسعه روابط بین تل‌آویو و توکیو شده بود.

لاپید، نخست‌وزیر پیشبرد امور کابینه تل‌آویو در بیانیه‌ای که از دفترش منتشر شد، گفت: «آبه یکی از مهم‌ترین رهبران ژاپن مدرن و دوست واقعی اسرائیل بود که منجر به توسعه روابط بین اسرائیل و ژاپن شد».

هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گفت که از «قتل فجیع» شینزو آبه، یکی از برجسته‌ترین رهبران ژاپن در دوران مدرن وحشت‌زده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: «زمانی که من در رأس مخالفان اسرائیل بودم، با او ملاقات کردم و عمیقاً از قدرت رهبری، احترام او به اسرائیل و بینشش به ما تحت تأثیر قرار گرفتم؛ من این واقعه [ترور] را اندوهی برای خانواده او و کل مردم ژاپن می‌دانم».

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو در توییترش نوشت: «من و همسرم سارا به همراه شهروندان اسرائیل، در سوگ ترور غم‌انگیز رهبر بزرگ ژاپن و دوست فوق‌العاده اسرائیل، دوست عزیزمان شینزو آبه هستیم؛ من به آن دوستی عمیق‌مان افتخار می‌کنم».

پیش از این نیز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این حادثه واکنش نشان داده و به همراه نخست‌وزیر موقت، ضمن تسلیت بابت این حادثه، آبه را «معمار روابط نوین ژاپن و اسرائیل» توصیف کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر