کد خبر: 13552
A

ولایتی: فعالیت‌های موشکی با قوت ادامه خواهد داشت

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران با توانمندی بالا و ظرفیت‌های بسیار جدی به هچ وجه زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و ما برای دفاع از خودمان از هیچ کشور و از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم.

ولایتی: فعالیت‌های موشکی با قوت ادامه خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر دفاع ارمنستان گفت‌وگوی خوبی داشتیم و رابطه این دو کشور رابطه قدیمی، دوستانه و ریشه‌دار است که هیچ مشکلی بین دو کشور وجود ندارد و روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه ای به خوبی پیش رفته است.

او افزود: ایران به عنوان یک کشور با ظرفیت بالا و امکاناتی برای همکاری‌های دو جانبه و همچنین مکانی است برای ترانزیت که ارمنستان بتواند در این زمینه ارتباط داشته باشد. لذا ارمنستان کشوری است که به دریا راه ندارد و ایران نسبت به همسایگان بیشترین تاثیر را در همسایگی این کشور تعیین می‌کند و رابطه همه جانبه در حوزه سیاسی، علمی ، اقتصادی، تجاری و تزانزیتی داریم که رابطه محکم و روبه رشدی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات مقامات ارشد آمریکا درباره آزمایشات موشکی و تحریم ۹۰ روزه اتباع ایرانی گفت: آنچه که حکومت جدید برای آمریکا به ارمغان آورده است، مربوط به مردم آمریکا نیست و نتیجه زیان‌باری برای منافع ملی آمریکا دارد و خودآمریکایی‌ها از افرا‌ط‌گرایی که ترامپ شروع کرده ناراضی هستند و در نهایت آن طرفی که ضرر می‌کند آمریکا است.

ولایتی در ادامه گفت: رییس‌جمهور آمریکا و کسانی که تازه تجربه حکومت‌داری را شروع کرده‌اند باید از افرادی که در گذشته تجربه حکومت‌داری دارند، عبرت بگیرند که رجزخوانی بدون پشتوانه نکنند و خود را ملعبه کشورهای دیگر و افکار عمومی جهان قرار ندهند.

او در ادامه افزود: کسی که امروز ایران و کشورهای مسلمان را تهدید می‌کند باید از اسلاف و گذشتگان خود سوال کند که چگونه آمریکایی‌ها در افغانستان شکست خوردند و در عراق دماغشان به خاک مالیده شد و در سوریه علی‌رغم تمام هزینه‌هایی که کردند نتوانستند حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند و حکومت قانونی سوریه آنها و متحدانشان را به شکست کشاند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اجلاس اخیر آستارا نشان داد که ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای موثر در رابطه با مساله سوریه می‌توانند بدون حضور آمریکا و دیگر کشورهای غربی مسائل خود را حل کنند.

ولایتی بیان کرد: این اولین باری نیست که یک فرد بی‌تجربه از دولتمردان آمریکایی‌ ایران را تهدید می‌کند بدون تردید بعد از گذشت زمان حکومت جدید خواهد فهمید که بی‌جهت سخنان بدون پشتوانه و رجزخوانی‌های توخالی را نداشته باشد، لذا اعتبار این حرف‌ها و سخن‌های دولت آقای ترامپ در مجامع بین‌المللی از بین می‌رود و اینها کشورهایی بودند به مراتب با قدرت کمتر در آن کشورها تجربه شکست خورده‌ای دارند.

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران قدرت اول منطقه است، گفت: ایران با توانمندی بالا و ظرفیت‌های بسیار جدی به هچ وجه زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و ما برای دفاع از خودمان از هیچ کشور و از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرجور که اقتضا کند ما از کشورمان دفاع می‌کنیم موشک‌های آزمایش شده، موشک‌های دفاعی و ایران به فعالیت خود در حوزه دفاعی با قوت ادامه خواهد داد.

ولایتی در ادامه تاکید کرد: یک آدم بی‌تجربه رجزخوانی‌هایی می‌کند اما ایران هیچ اعتنایی به این سخنان بی‌پشتوانه نمی‌کند. آمریکایی‌ها هیچ کار مثبتی برای ایران نکردند و در قضیه برجام حکومت قبلی آمریکا در زمان اوباما بسیار بدعهدی داشت و این آمریکا است که به جمهوری اسلامی ایران بدهکار است و باید نسبت به عهدی که داشته وفادار باشد و با تحریم‌هایی که داشته بدعهدی خود را ثابت کرده است و مخالف توافق برجام بود و آمریکایی‌ها باید از این اقدامات خود دست بردارند و عذرخواهی کنند.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌گذارد که آمریکایی‌ها به هیچ وجه سوار این موج خیزش بیداری اسلامی مسلمانان شوند و بر آن غلبه کنند. آمریکایی‌ها در عراق شکست خوردند و هزینه‌های سنگینی دادند که ترامپ در مناظرات انتخاباتی خود گفت که چند ترلیون هزینه در عراق، سوریه و جاهای دیگر داشتند که در نهایت هیچ پیروزی به دست نیاوردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این حرف‌های توخالی مساله‌ای نیست که ما را از راهی که انتخاب کرده‌ایم در دفاع در برابر قدرتمندان بازدارد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر