کد خبر: 135541
A

وزیر حمل و نقل انگلیس نامزد نخست وزیری شد

«گرنت شاپس» (Grant Shapps) وزیر حمل و نقل انگلیس امروز شنبه از قصد خود برای نامزدی نخست وزیری این کشور خبر داد.


وزیر حمل و نقل انگلیس نامزد نخست وزیری شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «گرنت شاپس» (Grant Shapps) وزیر حمل و نقل انگلیس امروز شنبه از قصد خود برای نامزدی نخست وزیری این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر حمل و نقل انگلیس در این خصوص گفت که برای رهبری حزب محافظه کار و پیروزی در دولت جدید نامزد می‌شود.

در صورت موفقیت، رهبر حزب محافظه کار انگلیس در نهایت نخست وزیر جدید انگلیس و جانشین بوریس جانسون خواهد شد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی‌های اخیر کابینه اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد.

با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته‌ها و شاید ماه‌ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

استعفا‌های پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفا‌های در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون به دلیل سوء استفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت.

«کریس پینچر»، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور اخیراً استعفای خود را به دلیل آزار و اذیت جنسی ارائه کرده بود.

حزب حاکم انگلیس در ماه‌های اخیر با یک رشته رسوایی‌های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه می، یک نماینده مجلس انگلیس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر