کد خبر: 135559
A

سازمان جهانی بهداشت: موارد آبله میمونی در طول یک هفته ۷۷ درصد افزایش یافت

سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که بیش از ۶۰۰۰ مورد ابتلا به آبله میمونی در ۵۹ کشور از زمان شیوع این بیماری در ماه می پدیدار شده است.

سازمان جهانی بهداشت: موارد آبله میمونی در طول یک هفته ۷۷ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از هلث دی نیوز، آژانس سلامت سازمان ملل متحد گزارش داد که در روز پنجشنبه ۷۷ درصد موارد ابتلاء به این بیماری افزایش یافته و موارد ابتلاء در ۹ کشور دیگر گزارش شده است. تا کنون، موارد ابتلاء عمدتاً در اروپا و آفریقا متمرکز شده است. ده کشوری که قبلاً موارد ابتلاء داشتند، طی چند هفته هیچ مورد جدیدی را گزارش نکرده اند.

این سازمان همچنین دو مورد مرگ و میر دیگر مرتبط با این ویروس را گزارش کرده است. هر دو در بخش‌هایی از آفریقا بودند که تعداد کل قربانیان را به سه نفر رساند.

منشأ شیوع هنوز مرموز در نظر گرفته می‌شود. مقامات گفته اند که در غرب، این ویروس عمدتاً به مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، حمله می‌کند. آسوشیتدپرس گزارش داد که سایر گروه‌های جمعیتی انتقال دائم نداشته اند.

این ویروس معمولاً افراد را از طریق نیش جوندگان یا حیوانات کوچک آلوده می‌کند و نه از طریق انتقال فرد به فرد. در بخش‌هایی از آفریقا بومی است و باعث تب، بدن درد، لرز و خستگی می‌شود. آبله میمونی می‌تواند در موارد جدی تر باعث ایجاد بثورات و ضایعات در صورت، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن شود.

بر اساس آخرین گزارش هفتگی، کل موارد تأیید شده در شیوع این بیماری با ۲۶۱۴ افزایش به ۶۰۲۷ نفر رسیده است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، طی یک سخنرانی گفت: «نگران مقیاس و گسترش ویروس هستیم. بیش از ۸۰ درصد موارد در اروپا کشف شده است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر