کد خبر: 135687
A

علوم پزشکی زاهدان: تعداد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان، در یک هفته ۷ برابر شد

حبیب غزنوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روند فزاینده موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیش از ۷ برابر شده است.

علوم پزشکی زاهدان: تعداد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان، در یک هفته ۷ برابر شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روند فزاینده موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیش از ۷ برابر شده است.

حبیب غزنوی در جلسه ستاد بحران کرونا اظهارداشت: در هفته منتهی به روز گذشته (دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱) تعداد موارد مثبتی که در سیستان و بلوچستان شناسایی شده ۲۰۳ مورد بود و این در حالی است که تعداد موارد مثبت در هفته‌ قبل از آن تنها ۳۰ مورد بوده است.

وی تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را مهمترین اقدام برای کاهش سرعت پیشرفت همه گیری کرونا عنوان کرد و افزود: خوشبختانه به موقع متوجه شروع روند موج جدید شده‌ایم و هنوز چند روزی برای افزایش پوشش دُز یادآور واکسن کرونا فرصت داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استفاده از ماسک، بویژه در فضاهای بسته را از دیگر راهکارهای پیشگیری از ابتلا عنوان کرد و گفت: سیاست اعلام شده ستاد کرونا عدم اعمال محدودیت های اجتماعی است و اگر بتوانیم با استقبال از واکسن، ترویج مجدد استفاده از ماسک و جداسازی به موقع افراد علامت دار از دیگر افراد جامعه سرعت شیوع ویروس در جامعه را کم کنیم، نیازی به اعمال این محدودیت ها وجود ندارد و شاهد بروز مشکلات متعدد ناشی از این محدودیت ها برای مردم نخواهیم بود.

وی به بیان اهمیت اطلاع رسانی گسترده از راه های پیشگیری بیماری و ترغیب عموم مردم به تزریق دز یادآور واکسن پرداخت و اظهارداشت: مهمترین وظیفه حوزه بهداشت کاهش سرعت ابتلائات جدید است تا خدای ناکرده تعداد بیماران نیازمند بستری از ظرفیت مراکز درمانی بیشتر نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه خوشبختانه کمبودی خاصی از نظر دارو وتجهیزات وجود ندارد گفت: ۲۰۰ هزار سرم برای موج احتمالی کرونا دپو خواهد شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رضا کیخا ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طول چند روز اخیر ۴۵ هزار سرم مازاد بر سهمیه استان از وزارت بهداشت اخذ شد که ۲۰ هزار سرم در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توزیع شد و سایر این سرم ها در اختیار ۲ دانشگاه دیگر استان قرار گرفت.

وی افزود: در صورت نیاز تجهیزات حفاظت فردی بیشتری نیز خریداری خواهد شد تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر تجهیزات و مواد لازم برای انجام بیش‌از ۲۰۰ هزار تست موجود است.

علیرضا سلیمی خراشاد ادامه داد: آزمایشگاه های دولتی در سراوان و زاهدان و همچنین آزمایشگاه های بخش خصوصی فعال و در حال ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: امکان تشخیص سویه های ba۴ وba۵ در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب علیه السلام زاهدان بیان کرد: با توجه به روند فزاینده تعداد موارد شناسایی مبتلا به کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان همانند موج قبلی بخش تریاژ تنفسی در بیمارستان علی بن ابیطالب علیه السلام زاهدان فعال شد.

امیر گرگیج ادامه داد: بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی را دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر