کد خبر: 13574
A
حفظ تالاب بسیار بیشتر از خشکاندن آن به صرفه است

ابتکار: دولت برای مسائل زیست محیطی خوزستان اهمیت قائل است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کشور تالاب‌هایی داریم که متاسفانه به علت شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم دچار خشکیدگی هستند و عمده این تالاب‌ها در استان فارس قرار دارند.

ابتکار: دولت برای مسائل زیست محیطی خوزستان اهمیت قائل است

معصومه ابتکار در حاشیه همایش روز جهانی تالاب‌ها که در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم روز جهانی تالاب‌ها به علت اهمیتی که تالاب‌های خوزستان دارد، در اهواز برگزار شد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به تالاب‌ها داشته است و مدیریت صحیح با تامین حقابه و مدیریت صحیح فعالیت‌های بالادست و اطراف تالاب ها برخی از این توجهات دولت به تالاب‌ها است.

معاون رییس‌جمهور بیان کرد: تامین ردیف‌های اعتباری برای احیا و مدیریت صحیح تالاب‌ها بر اساس مطالعات و تجربیات ایران و کشورهای دیگر انجام شده است.

ابتکار با بیان این که در ایران تالاب‌هایی با شرایط بحرانی وجود دارد، عنوان کرد: در کشور تالاب‌هایی داریم که متاسفانه به علت شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم دچار خشکیدگی هستند و عمده این تالاب‌ها در استان فارس قرار دارند. در حال حاضر از ۱۴ تالاب فارس ۱۲ تالاب خشک شده است.

ابتکار گفت: تالاب‌های بسیار ارزشمندی در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه‌ای هستند. خوشبختانه در دولت یازدهم این توجه‌ها صورت گرفته است اما تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی در فلات مرکزی برای بسیاری از این تالاب‌ها شرایط سختی ایجاد کرد. امید است با تداوم این برنامه‌ها و توجه بیشتر به ارزیابی به ویژه در زمینه سدها و بحث های مربوط به انتقال آب بتوانیم این تالاب ها را نجات دهیم.

وی ادامه داد: حفظ تالاب بسیار بیشتر از خشکاندن آن به صرفه است. وقتی تالاب خشک می شود به کانون گرد و غبار تبدیل خواهد شد. حضور ما در خوزستان نشانگر اهمیتی است که دولت برای مسائل زیست محیطی خوزستان قائل است و با وجود تمام مشکلات، دولت در کنار مردم است و برای حل مشکلات تلاش می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر