کد خبر: 135754
A

امام جمعه کرج: بی‌حجابی، ضد دموکراسی است/ آقایان هم باید «حجاب» را رعایت کنند

امام جمعه کرج گفت: اجرای قانون برای همه لازم اجراست لذا نیروی انتظامی هنگامی‌که افراد از خط قرمز عبور کنند باید وارد عمل شود.

امام جمعه کرج: بی‌حجابی، ضد دموکراسی است/ آقایان هم باید «حجاب» را رعایت کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در همایش یک‌روزه عفاف و حجاب که روز سه شنبه ۲۱ تیرماه در در سالن اجتماعات کوثر ستاد فرماندهی انتظامی البرز برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، بیان کرد: ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک مسئله جدی و حیاتی است که متأسفانه گاهی بد معنا می‌کنیم و بد معنا می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دل‌ها به اسلام و اسلام شیعی متمایل شد و این گرایش زنگ خطری برای دشمنان بود، گفت: دشمنان بعدازاین اتفاق خود را به تحرک واداشتند و شیطنت و فضاسازی کردند.

وی بابیان اینکه فرهنگ دینی ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد، گفت: جامعه اسلامی نسبت به گناه آشکار در اجتماع وظیفه و مسئولیت دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه حجاب از احکام ضروری دین و جز واجبات است، گفت: نماز هم جز واجبات دین است اما بُعد فردی دارد درصورتی‌که حجاب علاوه بر واجب بودن، بُعد اجتماعی نیز دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه متأسفانه امروز از حجاب برای دین‌ستیزی استفاده می‌شود، تصریح کرد: مخالفان دین به‌صورت عموم و مخالفان انقلاب اسلامی به‌صورت خصوص با حجاب مبارزه می‌کنند.

وی بابیان اینکه جوامع دینی را از پوشش آن می‌توان تشخیص داد، گفت: افراد یهودی از نوع پوششان در جوامع قابل‌تفکیک هستند.

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب فقط به بانوان اختصاص ندارد و آقایان هم باید رعایت کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قرآن کریم عفت و حجاب را برای بانوان و آقایان می‌داند، گفت: قرآن کریم حضرت مریم و حضرت یوسف را عفیف معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جبهه عفاف و حجاب در جامعه را باید بانوان حفظ کنند، تصریح کرد: اساس کار دست بانوان است و خود باید مدیریت میدان را به عهده بگیرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به آیه ۱۸ سوره مبارکه مریم، گفت در این آیه شریفه بیان می‌کند که حضرت مریم خود دست به امربه‌معروف و نهی از منکر زدند لذا بانوان ما نیز باید مطالبه گری کنند و وسط میدان باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به طرح «حضور» عنوان کرد: حضور بانوان با پوشش اسلامی در سطح جامعه مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی بابیان اینکه بنده طرح «حضور» را در سال ۱۳۹۳ مطرح کردم، گفت: اگر این طرح به‌درستی در آن سال‌ها پیاده‌سازی و اجراشده بود به بسیاری از مشکلات امروزی مبتلا نبودیم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بانوان باید حضور فعال در جامعه داشته باشند، گفت: حضور بانوان باید در سایه امنیت روانی و اخلاقی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: برخورد نیروی انتظامی با معضل بی‌حجابی باید در مواقع عنادورزی و عبور از خطوط قرمز باشد.

وی بابیان اینکه تمام دستگاه‌ها قانون دارند، گفت: اجرای قانون برای همه لازم اجراست لذا نیروی انتظامی هنگامی‌که افراد از خط قرمز عبور کنند باید وارد عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تأکید کرد: در این مقطع زمانی باید کارهای ایجابی و سلبی در کنار یکدیگر انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به کتاب خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیس در خاورمیانه، گفت: مستر همفر در کتاب خاطرات خود بیان می‌کند که «باید چادر را از سر زنان مسلمان برداریم.»

وی در ادامه افزود: مستر همفر یکی از کسانی است که فرهنگ «موسی به دین خود، عیسی به دین خود» را وارد کرد که با این ترفند یکی از اصلی‌ترین اصول دین که امربه‌معروف و نهی از منکر است را ساقط کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان با اشاره به مفهوم دموکراسی به معنای رعایت حقوق دیگران، گفت: بی‌حجابی ضد دموکراسی است چون حقوق دیگران رعایت نمی‌شود به‌علاوه آنکه دموکراسی غلبه اکثریت بر اقلیت است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر