کد خبر: 135770
A

علم الهدی: مردان به دنبال استفاده از زنان بی حجاب هستند

احمد علم الهدی ادعا کرده است: چادر لباس رسمی ایرانیان قبل از اسلام بود . در زمان ساسانیان نیز بانوان پوشش مشابه چادر داشتند. اسلام که به میان آمد چادر را تایید کرد و آن نیز پوشش زنان شد. اگر عده‌ای اسلام را قبول ندارند، ایرانی که هستند لذا باید بدانند که پوشش و حجاب یک رسم ایرانی است.

علم الهدی: مردان به دنبال استفاده از زنان بی حجاب هستند

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید احمد علم‌الهدی، شامگاه ۲۱ تیرماه، همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب  در مراسم پاسداشت عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی بیان کرد: خداوند در آیه ۵۹ سوره احزاب می‌فرماید: ای پیغمبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آن‌ها به عفّت و حرّیت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت هوس‌رانان آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا در حق خلق بسیار آمرزنده و مهربان است. 

وی افزود: در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ یعنی ۸۶ سال پیش عده‌ای برای اینکه فتنه استعماری بریتانیا درهم شکسته شود در این مکان مقدس جان دادند و امروز پرچم اسلام تحت نظام اسلامی ایران در اهتزاز است و از آن اجانب چیزی باقی نماند و جز آه و نفرین اثری برای آنان وجود ندارد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام‌جمعه مشهد با اشاره به اجتماع حامیان عفاف و حجاب در مشهد بیان کرد: این راهپیمایی با عظمت تنها حمایت از عفاف و حجاب نبود، بلکه دفاع از یک ارزش عزیز اسلامی که نماد عظمت اسلام است بود. جنایتی که در مسجد گوهرشاد و در سال ۱۳۱۴ اتفاق افتاد در راستای تهاجم رضا خان ملعون با مردم غیرتمندی بود که بر اساس غیرت از عفت و حجاب زنان خود دفاع کردند و در ایوان مقصوره و شبستان تبریزی به خاک و خون غلتیدند. 

علم‌الهدی ادامه داد: این اتفاق در سحرگاه ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ از سبزوار آغاز شد. در آن زمان شاه افغانستان درحالیکه همسر خود را در ترکیه کشف حجاب کرد، وارد ایران شد تا به افغانستان برود که در مسیر خواست از سبزوار عبور کند اما مردم سبزوار قیام کردند و راه را بستند تا شاه بی‌هیبت افغانستان که همسر خود را کشف حجاب کرده بود از این شهر عبور نکند. لذا او مجبور شد از یک بیراهه خارج سبزوار رد شود. 

وی تصریح کرد: علامه بهلول در این اقدام غیرتمندانه مردم سبزوار نقش مهمی داشت و با منبرهای آتشین مردم سبزوار را به حقیقت آگاه کرد. آنان نیز این حرکت را انجام دادند و در پی آن دستگاه حکومتی در پی تعقیب بهلول درآمد و او از سبزوار فرار کرد. 

 تحصن مردم در مسجد گوهرشاد به دلیل حمایت از آیت‌الله قمی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به همزمانی سفر آیت‌الله قمی از مشهد به تهران برای مانع شدن در برابر موضوع کشف حجاب افزود: متاسفانه برخی مورخین قیام مسجد گوهرشاد را  به مسئله کلاه پهلوی نسبت دادند که این درست نیست بلکه اصل تحصن مردم در مسجد گوهرشاد به دلیل حمایت از آیت‌الله قمی بود که برای پیشگیری از کشف حجاب اجباری به تهران رفته بود و پس از اینکه رضاخان دستور داد تا او را بازداشت و زندانی کنند، مردم مشهد در برابر شنیدن این خبر قیام کردند و در مسجد جامع گوهرشاد تحصن کردند. 

علم‌الهدی عنوان کرد: در آن روز علامه بهلول در حرم شناسایی شد و او را در کشیک خانه نگه داشتند. جمعی به کشیک خانه هجوم آوردند و مرحوم بهلول را بر روی دستانشان به مسجد گوهرشاد آوردند و او روی منبر رفت و سپس تحصن قطعی شد. این تحصن از سه شب که عبور کرد، ابتدا مأمورانی از شهربانی اطراف مسجد را محاصره کردند، سپس فرمانده ارتش خراسان از استاندار دستور گرفت و تیراندازی را آغار کردند. 

وی اضافه کرد: جمعیتی که آن زمان شهید شدند را بیش از ۲۰۰۰ نفر اعلام کردند که کامیون‌های ارتش آن‌ها را جمع کرد و برخی از افراد زخمی به روایت برخی از ارتشیان آن زمان زنده بودند که در دو گودال در نزدیکی پارک میرزا کوچک‌خان فعلی در نزدیک چهاراه دانش و در نزدیکی پنجراه پایین خیابان مدفون شدند. 

امام‌جمعه مشهد با اشاره به نکات قابل تأمل در اجرای کشف حجاب رضاخانی گفت: کار رضاخان در رابطه با موضوع کشف حجاب دستور انگلیس بود که کشور را تصاحب کند. لذا درصدد این برآمد تا منابع قدرت کشور را براندازی کند و برای این کار به سراغ حجاب که پرچم و اساس دین بود رفت. باید به این توجه داشت که لباس هر جامعه، نشان ملیت است و تا قبل از اینکه کشورها با پرچم شناخته شوند، با لباس آن کشور شناخته می‌شدند. بر این اساس چادر زن نیز پرچم اسلام است و انگلیس درصدد این برآمد تا پرچم اسلام یعنی چادر زنان را از سر آنان درآورد. 

علم‌الهدی با بیان اینکه در زمان کنونی نیز دنیا با حجاب مخالف است، بیان کرد: اکنون بیش از ۵۰۰۰ مسجد در فرانسه وجود دارد اما نه با مسجد و نه با پخش اذان از مناره مساجد، بلکه با حجاب زن مخالف هستند چرا که حجاب را پرچم اسلام می‌بینند. 

وی با بیان اینکه چادر لباس رسمی ایرانیان قبل از اسلام بود، افزود: در زمان ساسانیان نیز بانوان پوشش مشابه چادر داشتند. اسلام که به میان آمد چادر را تایید کرد و آن نیز پوشش زنان شد. اگر عده‌ای اسلام را قبول ندارند، ایرانی که هستند لذا باید بدانند که پوشش و حجاب یک رسم ایرانی است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: مسئله بی‌حجابی یک گناه و ناهنجاری است. کسی با بی‌حجاب دشمن نیست بلکه بی‌حجابی فرد بی‌حجاب، یک ناهنجاری است و ما با این مخالف هستیم نه با خود فرد؛ چراکه بی‌حجابی گناه اجتماعی است و کشور اسلامی نمی‌تواند گناه اجتماعی را قبول کند و آزاد بگذارد. 

اگر دادستان می‌گوید زن بی‌حجاب وارد مترو نشود در مقام محروم کردن او از حقوق اجتماعی نیست 

علم‌الهدی اظهار کرد: فرد بی‌حجاب اختیار خود را دارد اما اختیار مردم را ندارد. بی‌حجاب مردم را آلوده می‌کند و این یک گناه فردی نیست. ما مخالف با حقوق ارزشی بانوان نیستیم. دادستانی که میگوید زن بی‌حجاب نباید وارد مترو و پارک شود در مقام محروم کردن او از حقوق اجتماعی نیست بلکه استفاده از خدمات اجتماعی مانند استفاده از مترو مشروط بر حفظ حجاب است. نمی‌شود که یک نفر خودسرانه از چراغ قرمز عبور کند چرا که این یک قانون و مربوط به جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه ضرر گناه اجتماعی متوجه دیگران است، ادامه داد: حجاب برای این است که زن از نگاه زهرآگین مردان هرزه و شهوت‌ران محفوظ بماند. اسلام مصلحت را اینگونه برای حفظ شخصیت افراد می‌داند. استوانه دفاع از حق زنان مسئله حجاب و عفت زن است. حجاب به زن ارزش می‌دهد و بی‌حجابی آزادی زن نیست بلکه آزادی مرد است که از بی‌حجابی زن به راحتی استفاده کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر