کد خبر: 135883
A

رویترز: آمریکا و اسراییل تعهد مشترک علیه ایران امضا می‌کنند

امروز پنجشنبه، رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک برنامه مشترک علیه آنچه دستیابی ایران به سلاح اتمی خوانده شده، امضا می‌کنند.

رویترز: آمریکا و اسراییل تعهد مشترک علیه ایران امضا می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یایر لاپید، نخست‌وزیر اسراییل روز پنج‌شنبه توافق‌نامه‌ای را امضا می‌کنند که در آن متعهد می‌شوند از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند.

یک مقام ارشد دولت بایدن با تشریح بیانیه مشترک برای خبرنگاران در یک کنفرانس تلفنی گفت که این توافق روابط امنیتی طولانی مدت بین ایالات متحده و اسرائیل را گسترش خواهد داد.

این مقام گفت: «این بیانیه بسیار مهم است و شامل تعهدی است که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. این بیانیه همچنین به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، به‌ویژه تهدیدات علیه اسرائیل می‌پردازد».

بایدن برای اولین مرتبه از زمان رسیدن به کاخ سفید به اسراییل سفر کرده و قرار است با نخست وزیر این رژیم کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رویترز نوشت؛ این مقام آمریکایی افزود: اگر ایران بخواهد توافقی که در وین مورد مذاکره قرار گرفته است را امضا کند، ما به وضوح اعلام کرده ایم که آماده انجام آن هستیم. و در عین حال، اگر آنها آماده این کار نباشند، ما به افزایش فشار تحریم‌ها و انزوای دیپلماتیک ایران ادامه می‌دهیم.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که توافق مشترک متعهد به کمک نظامی مستمر ایالات متحده به اسرائیل خواهد بود و بر حمایت از توافقنامه ابراهیم -توافقات بین اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی که دولت ترامپ به آنها کمک می کند- تأکید می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر