کد خبر: 135908
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۷۸؛

موضوع سخنان حسن روحانی در راهپیمایی دیروز مردم تهران چه بود؟

تیترها و اخبار روزنامه های روز پنجشنبه ۲۴ تیر سال ۱۳۷۸ در دیدبان تاریخ بخوانید

موضوع سخنان حسن روحانی در راهپیمایی دیروز مردم تهران چه بود؟

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحات اول روزنامه های روز پنجشنبه ۲۴ تیر سال ۱۳۷۸ را مشاهده می کنید.  راهپیمایی دیروز مردم تهران و دیگر شهرهای کشور در صفحات نخست این جراید بازتاب یافته است. سخنران این مراسم در تهران کسی نبود جز حجت الاسلام حسن روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی وقت کشور، که بخشی از سخنان وی را که در صفحه دوم روزنامه همشهری امروز منتشر شده بود عینا منتشر کرده ایم که می خوانید؛

این نشریه پس از شرح گزارشی از جمعیت انبوهی که در حوالی میدان انقلاب، خیابان فلسطین و خیابانهای اطراف دانشگاه تهران را پر کرده بودند اینگونه به بازتاب سخنان سخنران همایش تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پرداخت؛

مسئله کوی دانشگاه، همچنان در دستور کار شورای عالی امنیت ملی است تا همه ریشه های این حادثه بررسی و به مردم اعلام شود. این حادثه تلخ و ناگوار از همان ابتدا از سوی مردم و مسئولان محکوم شد و با احترام مجدد به قشر دانشجو از آن عبور کردیم و ریشه های این حادثه نیز به دقت بررسی و اعلام خواهد شد. 

IMG_20220715_102336_101

دکتر روحانی تصریح کرد؛ مردم ما به خوبی می دانند مسئله ولایت مظهر وحدت ملی جامعه است. مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است. اهانت به مقام ولایت اهانت به ملت ایران و مسلمانان و همه آزادگانی است که قلب آنان برای ایران اسلامی به عنوان ام القرای دنیای اسلام می تپد، بنابراین این حرمت شکنی نه برای مردم و نه برای عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نیست گرچه آنها که به این عمل زشت دست زدند تعدادشان بسیار اندک بود. 

 

دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره ماهیت دستگیرشدگان آشوبهای تهران گفت: در میان این افراد، عده ای شرور، جنایتکار و سابقه دار و افراد وابسته به گروهکهای معاند و ورشکسته و افرادی که به نوعی از سوی دستهای مشکوک تطمیع شده بودند دیده می شود که پس از بررسی و بازجویی به مردم معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد؛ بی تردید کسانی که به تخریب نظام و تخریب اموال عمومی وشخصی مردم مشغول بوده اند در دادگاههای صالحه نظام اسلامی محاکمه و به عنوان محارب و مفسد مجازات خواهند شد. 

روحانی از حوادث اخیر تهران به عنوان یک پالایش دیگر برای انقلاب نام برد و گفت؛ انقلاب ما در هر مقطعی وقتی فضای ناسالمی ایجاد میشود، نیاز به یک پالایش دارد و حوادث اخیر زمینه را برای پالایش جدید در نظام و انقلاب ما بوجود آورد، هرچند خسارتهایی دیدیم اما در کل مایه تکامل انقلاب و سالم سازی حرکتهای انقلاب خواهد بود. وی افزود همه گروهها باید واقعیتهای نظام، جامعه، جهان و منطقه را درک کنند و با درک این واقعیت لزوم همبستگی و وحدت یک امر ضروری برای همه ما است.

IMG_20220715_102338_670

نایب رئیس مجلس تاکید کرد که حوادث اخیر به همه نشان داد که خشونت و خشونت گرایی تحت هر عنوانی محکوم است و همه باید به سمت قانون، قانونگرایی و قانونمندی حرکت کنیم‌. وی گفت؛ با اشرار و عناصر آشوب طلب برخورد قاطع خواهد شد تا برای دیگران درس عبرت باشد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد؛ به مردم قول میدهیم که نیروهای امنیتی نظام‌جمهوری اسلامی و قوه قضائیه با قاطعیت با عناصر مخرب و مفسد برخورد خواهند کرد و به مردم اطمینان می دهیم که دولت کاملا بر اوضاع مسلط است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

IMG_20220715_102341_666

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش که بارها با تکبیر تجمع کنندگان تایید می شد از تلاشهای نیروی انتظامی، بسیج و وزارت اطلاعات قدردانی کرد و گفت؛ از دانشجویان نیز تشکر می کنیم که با سرعت، حساب خود را از عناصر مفسد جدا کردند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر