کد خبر: 136035
A

بورس ۱۱ هزار و ۶۱۱ واحد افت کرد

شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۱۱ هزار و ۶۱۱ واحد افت کرد و به عدد یک میلیون ۴۶۸ هزار واحد رسید.

بورس ۱۱ هزار و ۶۱۱ واحد افت کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۱۱ هزار و ۶۱۱ واحد افت کرد و به عدد یک میلیون ۴۶۸ هزار واحد رسید.

روزهای تلخ و قرمز بورس پایان ندارد و در نیمه اول معاملات امروز شاخص کل همانطور که از معاملات دیروز به نظر می‌رسید، یکی دیگر از حمایت های خود را شکست و با افت سنگین بیش از ۷هزار و ۴۰۰ واحدی همراه شد.

سهام گروه فلزات اساسی که چند روزی می شود به واسطه اصلاح قیمت ها در بازارهای جهانی معاملات منفی را تجربه می کنند، امروز نیز بیش‌ترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل داشتند.

امروز هم نه تنها شاهد ادامه خروج پول حقیقی هستیم بلکه به نظر می‌رسد نسبت به روزهای گذشته، این روند شدت بیش‌تری پیدا کرده‌است؛ به گونه‌ای که در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار، حقیقی‌ها حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

ارزش معاملات خرد در نیمه اول معاملات امروز به حدود یک هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان رسید.

خروج پول حقیقی شدت گرفت

خروج پول حقیقی به ویژگی اصلی بورس در حداقل یک ماه گذشته تبدیل شده است و هر روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار هستیم. امروز هم نه تنها شاهد ادامه این روند هستیم بلکه به نظر می‌رسد نسبت به روزهای گذشته، شدت خروج پول حقیقی بیش‌تر شده باشد.

در 90 دقیقه ابتدایی بازار حقیقی‌ها حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ این در حالی است که دیروز این رقم در کل زمان بازار برابر با حدود 300 میلیارد تومان بود. به نظر می‌رسد که با ادامه روند معاملات شاهد یکی از بیش‌ترین خروج پول در سال ۱۴۰۱ باشیم.

دارویی ها که به واسطه خبر افزایش قیمت،‌ معاملات مثبتی را تجربه کرده بودند امروز در رنج منفی معامله می‌شوند اما بیش‌ترین ورود پول حقیقی مربوط به نمادهای این گروه است. دتوزیع با بیش از سه میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را میان نمادهای معامله شده امروز بازار ثبت کرد. درهاور با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون و شبریز با حدود دو میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

در نقطه مقابل بانک دی قرار دارد که همانند روزهای گذشته رکورددار خروج پول حقیقی است؛ حقیقی ها در نیمه اول معاملات امروز بیش از ۴۱ میلیارد تومان از پول از این نماد خارج کردند. شپنا با حدود ۲۴ میلیارد تومان و آرایان با حدود ۱۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.

به طور کلی حدود ۶۰ درصد نمادهای بازار خروج پول حقیقی را ثبت کردند و تنها ۱۹ درصد نمادهای معامله شده در بازار امروز شاهد ورود پول حقیقی بود.

ارزش معاملاتی که هر روز کم‌تر می‌شود

ارزش معاملات خرد در نیمه اول معاملات امروز به حدود یک هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان رسید که همچون خروج پول حقیقی به نظر می‌رسد که امروز هم شاهد یک رکورد جدید از کم‌ترین ارزش معاملات خرد باشیم. شپنا، وساپا و بانک دی بیش‌ترین ارزش معاملات خرد را در نیمه اول بازارا ثبت کردند.

12

0

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر