کد خبر: 136100
A

آیت الله نوری همدانی: دشمنان اسلام با تمام قوا مشغول فعالیت علیه این انقلاب هستند

آیت‌الله‌ نوری‌همدانی:معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و در مجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.

آیت الله نوری همدانی: دشمنان اسلام با تمام قوا مشغول فعالیت علیه این انقلاب هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان، عید غدیر خم را فرصت مناسبی برای معرفی اسلام ناب دانستند و بیان کردند: بزرگ ترین حق کشی تاریخ بشر انکار غدیر است که لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره اسلام وارد کرد و موجب شد عده ای از نعمت ولایت معصوم (ع) محروم شوند که تبعات آن تا روز قیامت باقی می ماند و این مسئله بزرگ ترین حق کشی در تاریخ است.

ایشان در ادامه به تبیین جایگاه امامت و اهمیت واقعه غدیر خم پرداخته و خاطرنشان کردند: غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است و امامت بخش اصلی اعتقاد به توحید است و جامعه بدون امامت و ولایت نابود شدنی است. عید غدیر عیدی تاریخی و سرنوشت‌ ساز تا روز قیامت به شمار می‌‌آید و یک موضوع مهم توحیدی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه برجسته و ممتاز امیرمؤمنان (ع) افزودند: امام علی (ع) تکمیل‌کننده نبوت و هدایت انسان‌ ها بودند، بنابراین شناخت این خیمه ‌گاه و ستون اصلی دین، جزو ضروریات است. باید مواظب غدیر باشیم تا همانند زمان‌ های گذشته در شناخت و معرفی آن انحراف ایجاد نکنند، زیرا غدیر موضوع اصلی شیعه است.

ایشان حفظ دستاوردهای غدیر را یکی از وظایف مهم دانستند و افزودند: اگر مردم ولایتمدار و متدین به غدیر اهمیت بیشتری بدهند و غدیر هم مانند عاشورا فراگیر و همگانی شود، قطعاً مساله غدیر در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

مرجع تقلید شیعیان وضعیت امروز جهان را بسیار حساس دانسته و خطاب به طلاب گفتند: امروز دشمنان اسلام با تمام قوا مشغول فعالیت علیه این انقلاب هستند و می خواهند به هر قیمتی ایران را تحت فشار قرار دهند، اما باید توجه داشت وظیفه حوزه های علمیه و ما طلبه ها بسیار سنگین است.

ایشان ادامه دادند: بنده همانند گذشته تاکید به حفظ انقلاب دارم و باید ثمرات و خدمات انقلاب بیان و دستاوردهای انقلاب که بسیار هم بود حفظ شود و در کنار آن باید آسیب ها را شناسایی و بیان نمائیم و به مسئولان تذکر دهیم و توجه کنیم.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفتند: شکی نداریم علمای بزرگ ما همه در طول تاریخ نسبت به سیاست اسلامی توجه داشته اند منتهی به اشکال مختلف و با در نظر گرفتن شرایط زمان خود یک وقت مثل حاج شیخ موسس حوزه (رحمت الله علیه) با یک درایت و پختگی با رضاخان مواجه می شود و حوزه را حفظ می کند که ثمره حوزه او امام شد و یک وقت مثل استاد بزرگوار ما حضرت آیت الله العظمی آقای بروجردی عمل می کند که در مواقع خاص آن چنان تذکر می دهد و موضع گیری می کند که حکومت پهلوی مجبور می شود از بعضی از اقدامات صرف نظر کند و یک وقت هم مثل امام (راحل رحمت الله علیه) که توانست تحولی عظیم ایجاد نماید و عزت و خودباوری را به مردم برگرداند، ابرقدرتها را بعنوان استکبار معرفی کند، مستضعفان را متشکل سازد و تا به امروز هم رهبری همین اصل را دنبال می کنند این در حالی است که همه این بزرگان به وظیفه خود عمل کرده اند منتهی با اشکال مختلف و مطابق با مقتضای زمان خود.

ایشان در ادامه هوشیاری مسئولان را مهم توصیف و خاطرنشان کردند: باید بین اقشار مختلف جامعه وحدت و همدلی باشد و مسئولان هم با وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف تمام سعی خود را برای خدمت به مردم به کار بگیرند، چرا که اصل مردم هستند.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: امیرمومنان حضرت امیر (ع) مردم را ستون دین معرفی کردند و حضرت امام سجاد (ع) اشرف عبادات را خدمت به مردم دانستند، از این رو باید قدر و منزلت این مردمی که تمام وجود خود را وقف این نظام و انقلاب کرده اند دانست و به اینها خدمت کرد و آقایان این جمله امام را که فرمود: «مردم ولی نعمت ما هستند» که این حرف بر گرفته از فرهنگ اهلبیت علیهم السلام در خدمت به مردم است را تابلو کنند و در مقابل دیدگان خودشان بگذارند.

ایشان در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات جامعه گفتند: معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و در مجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.

در این دیدار، حدود ۵٠ نفر از طلاب حوزه علمیه ملبس به لباس روحانیت شدند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر