کد خبر: 136165
A

صفر تا صد چیستی تولید محتوا

حتما تا به امروز بارها و بارها واژه تولید محتوا به گوش شما خورده است و درباره آن نکاتی را شنیده‌اید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تولید محتوا به معنای نوشتن یک متن بلند و بالا در خصوص یک موضوع ثابت و مشخص است.

صفر تا صد چیستی تولید محتوا

دیده بان ایران-حتماً تا به امروز بارها و بارها واژه تولید محتوا به گوش شما خورده است و درباره آن نکاتی را شنیده‌اید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تولید محتوا به معنای نوشتن یک متن بلند و بالا در خصوص یک موضوع ثابت و مشخص است. با اینکه این موضوع اشتباه نیست اما تولدی محتوا تنها به همین ختم نمی‌شود.

امروزه تولید محتوا ابعاد مختلف و بسیاری را دارد که هرکدام به منظوری کاربرد مشخص خود را دارند. با استفاده از تولید محتوا به اشکال مختلف، می‌توانید در فضای مجازی و سایت خود را بهتر نشان دهید. حال اگر برای شما سوال پیش آمده است که تولید محتوا چیست و معنای کامل‌تر آن به چه شکلی توضیح داده می‌شود، در ادامه همراه ما باشید تا در این باره نکات بیشتری را برای شما بیان کنیم.

تولید محتوا؛ تولید هرچیز قابل درک برای انسان!

در دنیای مدرن امروز تولید محتوا بیشتر با نام تولید محتوای متنی شناخته می‌شود. بسیاری متصور هستند زمانی که حرف از تولید محتوا می‌شود، یک مجله، کتاب داستان، وبلاگ یا هرچیزی مشابه آن مورد نظر است. این موضوع اشتباه نیست اما کامل هم نشده است. تولید محتوا تنها به یک متن ختم نمی‌شود. تولید محتوا در واقع هرچیزی است که برای یک فرد قابل درک و فهم باشد. گاهی یک کاریکاتور، تصویر و نقاشی، ویدئو، پادکست یا گیف نیز می‌تواند تولید محتوا باشد. از متن سایت و کتاب گرفته تا تصویر و نقاشی و کاریکاتور و ویدئو با نام تولید محتوا شناخته می‌شود. در ادامه قرار است تا درباره هریک از این دسته‌ها توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

انواع مختلف تولید محتوا برای بسترهای متنوع

1

همان‌طور که گفته شد، تولید محتوا دارای انواع مختلفی است که براساس نیازی که دارید، لازم است تا از یکی از این انواع بهره ببرید. گاه لازم است تا براساس اهداف خود، دو مورد از این انواع تولید محتوا را به کار ببرید و مورد استفاده قرار دهید. با آشنایی با تولید محتواهای مختلف، می‌توانید به بهترین شکل ممکن نیاز خود را از تولید محتوا برآورده کرده و به نتایج قابل توجه و مناسبی دست پیدا کنید.

 

انواع مختلف تولید محتوا در دنیای دیجیتال

4 مدل از اصلی‌ترین انواع تولید محتوا براساس شکل محتوا عبارت است:

1.تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی به عنوان شناخته شده‌ترین و پرکابردترین انواع تولید محتوا شناخته می‌شود که معمولا تمامی افراد به عنوان اولین شکل از تولید محتوا با آن آشنا می‌شوند. با استفاده از تولید محتوای متنی شما می‌توانید محتوای خود را با استفاده از کلمات برای مخاطب خود ارائه کنید. انواع مقالات موجود در سایت‌های مختلف، کتاب‌ها و مجلات، محتواهای وبلاگ‌ها، شرح محصول و رپورتاژ آگهی‌ را می‌توان جزئی از این دسته دانست که با استفاده از کلمات به دنبال ارائه توضیحاتی برای مخاطب خود است.

2.تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری شکلی دیگر از تولید محتوا است که معمولا در قالب‌هایی مانند کاریکاتور، نقاشی و تصاویر مختلف قابل مشاهده است.این انواع تولید محتوا معمولا معنای خود را به صورت واضح و دقیق بیان نمی‌کنند و در دل تصویر این معنا را جا داده‌اند. از همین رو گاهی برای متوجه معنای این محتوا شدن، لازم است تا دقت بیشتری به خرج دهید و زمان بیشتری را بگذارید. از همین رو معمولا محتواهای سخت‌تری برای تولید و ارائه به مخاطب هستند.

3.تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی در قالب انواع پادکست و ویس قرار می‌گیرد. این مدل از تولید محتوا از آنجایی که نیازی به استفاده از چشمان شما ندارد، می‌تواند در داخل خیایان به کار شما بیاید و از آن استفاده لازم را ببرید. با استفاده از گوش سپردن به این انواع تولید محتوا از زمان خود به بهترین شکل ممکن می‌توانید استفاده کنید.

4.تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی را می‌توان نوعی گران از تولید محتوا دانست که انتخاب مناسبی برای ارائه یک محصول و توضیحات درباره آن است. تبلیغات تلویزیونی و موشن گرافی‌های تولید شده برای اینستاگرام در این دسته جای می‌گیرند. البته برای تولید محتوای ویدئویی باید توجه داشته باشید که طولانی شدن آن می‌تواند برای مخاطب شما خسته کننده باشد.

2

 

 

استفاده از تولید محتوای ویدئویی برای یک بستر مجازی

انواع تولید محتوا براساس نوع نگارش و اهداف آن

انواع تولید محتوا را براساس نوع نگارش و هدف آن نیز می‌توان به دسته بندی‌های مخلتفی تقسیم کرد. دسته بندی‌های مختلف برای این محتواها سبب می‌شود که بتوانید براساس نیاز خود محتوای مناسبی را انتخاب کنید. این انواع مختلف تولید محتوا براساس نوع نگارش و لحن آن عبارت است از:

  1. تولید محتوای سرگرم کننده
  2. تولید محتوای عاطفی
  3. تولید محتوای دانستنی
  4. تولید محتوای آموزنده

ویژگی‌های یک تولید محتوای مناسب و کاربردی

تولید محتوا مانند هر کار دیگری، اصول و قواعد مشخصی را برای خود دارد. برای آن که بتوانید یک تولید محتوا اصولی و کاربردی را داشته باشید، لازم است تا نسبت به ویژگی‌های یک تولید محتوای خوب آشنایی داشته باشید. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک تولید محتوای مناسب عبارت است از:

  1. یک تولید محتوای مناسب لازم است تا بتواند نیاز و دغدغه خواننده را برطرف نماید. در صورتی که تولید محتوا دقیقا همان عنوان مشخص شده را بیان کند، به خوبی می‌تواند پاسخ مناسب برای نیاز خواننده را در بر گیرد.
  2. بار آموزشی و محتوای غنی شده از علم نکته دیگری است که لازم است تا برای یک تولید محتوای قوی و کاربردی در نظر گرفته شود. در کنار این بار، داشتن بار سرگرم کننده برای یک محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. در زمان تولید محتوا باید نسبت به مخاطب خود توجه داشته باشید. با داشتن یک تولید محتوای متناسب با نیاز خواننده خود می‌توانید به سمت یک محتوای قوی حرکت کنید.
  4. استفاده از کلمات منحصربه‌فرد و متنوع در زمان تولید محتوا می‌تواند سبب شود که خواننده محتوا را تا به انتها ادامه دهد. از همین رو یک محتوای قوی دارای کلمات مناسبی است که در جای دقیق خود به کار رفته‌اند.

3

مزایای استفاده از انواع مختلف تولید محتوا در بازار

سخن آخر الو کانتنت برای تولید محتوا

حال که با چیستی تولید محتوا و انواع مختلف آن آشنا شدید، باید بدانید که الو کانتنت به عنوان یک بستر مناسب می‌تواند بهترین انتخاب شما برای استفاده از انواع خدمات سفارش تولید محتوا باشد. الو کانتنت با ارائه تمامی خدمات بیان شده به شما کمک می‌کند تا به نتایج دلخواه خود در بستر مجازی دست پیدا کنید و بهترین تولید محتوای ممکن را برای خود به کار ببرید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر