کد خبر: 136186
A

دلیل بیماری مرموز در تانزانیا کشف شد؛ «تب موشی»

دولت تانزانیا از کشف عامل بیماری مرموز که یک باکتری منتقل شده از حیوانات به انسان است، خبر داد و کارشناسان بهداشتی نامش را «تب موشی» گذاشته‌اند. بیماری فوق ناشی از باکتری است که از طریق مصرف آب یا غذای آلوده به ادرار حیوانات منتقل و تکثیر شده است.

دلیل بیماری مرموز در تانزانیا کشف شد؛ «تب موشی»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کارشناسان بهداشتی در تانزانیا بیماری مرموزی را که اخیرا مواردی از ابتلا به آن در این کشور گزارش شده و جان سه بیمار را نیز گرفته است، "تب موشی" نامیدند.

دولت تانزانیا از کشف عامل این بیماری مرموز که یک باکتری منتقل شده از حیوانات به انسان است، خبر داد و کارشناسان بهداشتی نامش را «تب موشی» گذاشته‌اند. مقام‌های تانزانیا می‌گویند که تب موشی تاکنون در این کشور شرق آفریقا، سه نفر را کشته است.

هفته گذشته، مقام‌های تانزانیا، تیمی از پزشکان را به منطقه لیندی در جنوب‌شرق کشور اعزام کردند تا درباره ۲۰ مورد ابتلا به تب موشی تحقیق کنند که تاکنون سه مورد از آن‌ها منجر به مرگ بیماران شده است.

اوم موالیمو، وزیر بهداشت تانزانیا که از جمله مقام‌هایی است که از آن منطقه بازدید کرده است، گفت: بیماری فوق ناشی از باکتری است که از طریق مصرف آب یا غذای آلوده به ادرار حیوانات منتقل و تکثیر شده است.

او مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: حسن ماجرا این است که بیماری، قابل پیشگیری و قابل علاج است.

علائم بیماری تب، سردرد، بدن‌درد، خستگی و خونریزی از بینی است و وزیر بهداشت تانزانیا گفته است که اغلب بیماران بهبود یافته‌اند. او همچنین گفت که نتیجه کلیه بیماران به ابولا، کووید-۱۹ و ماربورگ منفی بوده است.

رئیس‌جمهوری تانزانیا هفته پیش از انتشار اخبار درباره یک بیماری «مرموز» در منطقه لیندی خبر داده و گفته بود که شاید این بیماری بر اثر «افزایش ارتباط» میان انسان و حیوانات وحشی بروز کرده باشد که پدیده‌ای زاییده فرسایش محیط زیست است.

پیش‌تر در روز یکشنبه نیز کشور غنا از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس ماربورگ خبر داد. این ویروس متعلق به خانواده ابولا است و تب شدید و خونریزی داخلی و خارجی از جمله نشانه‌های آن است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر