کد خبر: 136230
A

چرا با مرج ropsten اتریوم رشد نکرد؟

چرا با مرج ropsten اتریوم رشد نکرد؟ در این مقاله در نظر داریم تا در مورد مرج اتریوم یا ادغام اتریوم برای شما صحبت کنیم. اما در ابتدا باید متوجه شویم که مرج اتریوم چیست؟

چرا با مرج ropsten اتریوم رشد نکرد؟

دیده بان ایران- چرا با مرج ropsten اتریوم رشد نکرد؟ در این مقاله در نظر داریم تا در مورد مرج اتریوم یا ادغام اتریوم برای شما صحبت کنیم. اما در ابتدا باید متوجه شویم که مرج اتریوم چیست؟

زنجیره­ای که امروز از آن استفاده می­کنیم Beacon Chain یا زنجیره بیکن است که قبلا از طریق Mainnet

 ارسال می­شد. Ethereum Mainnet با اثبات کار تراکنش­ها را به انجام می­رساند و زنجیره بیکن به شکل موازی و با استفاده از اثبات سهام به اجرا درمی­آید. وقتی می­گوییم ادغام مرج اتریوم، منظور زمانی است که این دو سیستم، اثبات کار و اثبات سهام، در نهایت به همدیگر برسند.

1

مثلا در نظر بگیرید که اتریوم، سفینه­ای فضایی است که برای سفر بین­ستاره­ای آمادگی کامل را ندارد. اما جامعه به واسطه زنجیره بیکن، یک موتور جدید و یک بدنه سخت ساخته است.

وقتی که موعد سفر فرا برسد، سفینه فضایی فعلی بواسطه ایجاد این سیستم جدیدِ ساخته­شده، پهلو می­گیرد و در یک کشتی فضایی ادعام می­شود. به این ترتیب این سفینه فضایی جدید آماده است تا چند سال نوری را به شکل جدید طی کرده و در کیهان سفر کند.

زمانی که Ethereum Mainnet مهیا شد که با Beacon Chain مرج شده دیگر با اثبات سهام کار می­کند و کاری به اثبات کار ندارد.

Mainnet این توانایی را دارد که قراردادهای هوشمند را در سیستم اثبات سهام به اجرا درآورد. این یک ارمغان برای وضعیت اتریوم بود تا این اطمینان حاصل شود که کار انتقال برای همه کاربران ETH به شکل راحت و روان صورت می­گیرد.

 

 اتریوم 2 چیست؟

اتریوم 2 یک نسخه جدید از بلاک چین اتریوم است که برای تایید تراکنش­ها از مکانیسم اثبات کار به جای مکانیسم اثبات سهام استفاده می­کند. مکانیسم سهام­داری اتریوم 2 به عنوان جایگزین مدل تایید تراکنش با اثبات کار می­شود.

در فرایند اثبات کار، استخراج­کنندگان ارزهای دیجیتال، باید از سیستم­های پرقدرت استفاده کنند تا بتوانند توابع پیچیده ریاضی معروف به هش را تکمیل کنند.

جهت انجام­گرفتن فرایند ماینینگ می­بایست مقدار زیادی برق مصرف کرد تا تراکنش­های اتریوم قبل از ثبت در بلاک چین عمومی به تایید برسند. به این ترتیب، سیستم­های اثبات کار نیازمند مصرف برق زیادی هستند.

مصرف برق برای استخراج ارزهای دیجیتال از جمله استخراج اتر باعث آسیب­رسیدن به محیط زیست می­شود. اما انتظار می­رود که ادغام مورد بحث در بالا، صورت بگیرد و بواسطه آن بتوان ردپای کربن اتریوم را تا 99.95 کاهش داد و به این ترتیب یکی از انتقادات مهم که بر استخراج ارزهای دیجیتال وارد است، برطرف ­شود.

2

دوران پس از مرج اتریوم

اگر فرایند ادغام صورت بگیرد، نشان پایان کار اثبات برای اتریوم است و نویددهنده آغاز دوران اتریوم پایدارتر و محافظ زیست است. در این مرحله اتریوم گامی بلند به سوی مقیاس­پذیری کامل، پایداری و امنیت برخواهد داشت.

توجه داشته باشید که هدف از اجرای مرج اتریوم، انتقال از فرایند اثبات کار به اثبات سهام است. توسعه­دهندگان نیز همه تلاش­ خود را در این راستا انجام داده­اند که ویژگی­هایی که باعث به تاخیر افتادن این انتقال می­شوند را به حداقل ممکن برسانند.

از جمله این ویژگی­های تاخیری که می­بایست پس از تکمیل مرج به حداقل ممکن برسند، آن است که برای برداشت ETH، کاربران باید صبر بیشتری داشته باشند.

 

چرا با وجود موفقیت مرج Ropsten اتریوم، قیمت رشد نکرد؟

در تاریخ 8 ژوئن 2022، یکی از بزرگترین تغییرات در شبکه‌ آزمایشی اتریوم ایجاد شد. این در حالی بود که بخش اعظم کاربران بازار ارز دیجیتال متوجه این شبکه آزمایشی نشدند.

واقعیت تاسف­بار آن است که تریدرهای اتریوم و کسانی که در کار خرید اتریوم هستند از اهمیت این به‌روزرسانی غافل مانده و قیمت این رمز ارز را در طی معاملات چند روز اخیر کاهش دادند.

این در حالی است که اجرای این تحول جدید بر روی محیط آزمایشی اتریوم، گامی مهم در جهت تعیین پایداری و اثرگذاری این بروزرسانی در آینده نزدیک بر روی شبکه اصلی اتریوم به شمار می­رود.

توسعه­دهندگان برای موفقیت در این بروزرسانی جشن گرفته­اند اما کاربران اتریوم عجله­ای برای بازگشت آن به سطح بالای 2000 دلار ندارند! در این راستا برخی از افراد که تاثیرگذار هستند، در خصوص روند قیمتی اتریوم در روزهای اخیر ابراز ناامیدی کردند.

 دلیل حقیقی پشت این عملکرد قیمتی ناامید کننده آن هم در حالی که تغییرات فاندامنتال در پس‌زمینه در حال انجام است، طبیعت بازار در مواجهه با اخبار رویدادها، قیمت و به‌روزرسانی‌ها حتی قبل از ظاهر شدن آن‌ها در انظار عمومی است.

3

همچنین، این امکان وجود دارد که افزایشی در نوسانات همزمان با به‌روزرسانی شبکه اصلی رخ ندهد. در حالی که هر نوع مشکل فنی که باعث ایجاد دشواری در استفاده از کوین یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه شود، ممکن باعث ایجاد نوسانات یا عملکرد غیرمعمولی در قیمت شود.

 

شبکه اتریوم و ظهور شت کوین ها

اصولا در بازار ارز و در خصوص تحولات بلاک چین اتریوم، پیدایش ارزهای نو هم شاید بر بازار و وضعیت اتریوم اثرگذار باشد. مثلا ارز شیبا یکی این موارد است.

ارز شیبا یکی از رمز ارزهای نوین است که بر بستر بلاک چین اتریوم و در سال 2020 توسط شخص ناشناسی با نام مستعار Ryoshi به وجود آمد و وارد بازار شد. ایرانی­ها هم به دنبال نحوه خرید ارز شیبا از صرافی ایرانی هستند تا بتوانند از از این شت ­کوین به میزان مناسبی سرمایه­گذاری کنند. اما توصیه می­کنیم حتما در مورد مزایا و معایب ارز شیبا تحقیق کنید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید.

سخن آخر

از جمله ایراداتی که بر استخراج ارزهای دیجیتال وارد است، مصرف برق و آسیب­های زیست­محیطی است. بلاک چین اتریوم در نظر دارد تا با ادغام اثبات کار و اثبات سهام، فرایند انجام تراکنش­ها را به انجام برساند.

این یک بروزرسانی آزمایشی است که سهامداران هم از آن بی­اطلاع بوده و قیمت اتریوم را در مرزهای کاهشی، نگه داشته­اند. به این تریب تغییری مثبت در وضعیت اتریوم پیش نیامد.

سوالات متدوال

مهمترین ایراد مرج Ropsten اتریوم چیست؟

مهمترین نکته در پاسخ به سوال فوق، ویزگی تاخیری در برداشت EHT است. یعنی کاربران باید صبر بیشتری داشته باشند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر