کد خبر: 136298
A

معاون رئیس شورای امنیت روسیه: ممکن است اوکراین از نقشه جهان محو شود

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) در کانال تلگرامی خود گفت اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای در حال وقوع از نقشه ناپدید شود.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه: ممکن است اوکراین از نقشه جهان محو شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) در کانال تلگرامی خود گفت اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای در حال وقوع از نقشه ناپدید شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مدودف نوشت: پس از کودتای ۲۰۱۴، اوکراین استقلال کشور خود را از دست داد و تحت کنترل مستقیم غرب جمعی قرار گرفت و همچنین شروع به این باور کرد که ناتو امنیت آن را تضمین می‌کند.

این سیاستمدار و رئیس‌جمهور پیشین روسیه افزود: در نتیجه همه رویدادهای کنونی اوکراین ممکن است آنچه از حاکمیت کشور خود باقی مانده را از دست بدهد و از نقشه جهان محو شود.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، مدودف همچنین تاکید کرد که «جنایتکاران اوکراینی قطعا به دلیل جنایاتی که علیه مردم اوکراین و روسیه مرتکب شده‌اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت».

پیشتر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای سابق وجود ندارد. این دیپلمات در مصاحبه با «اسکای نیوز» عربی گفت: اوکراینی که من و شما در مرزهایی سابق می‌شناختیم، دیگر وجود ندارد و دیگر وجود نخواهد داشت. این امر مشهود است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر