کد خبر: 136310
A

مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا: نقشه راه تبلیغ بین الملل تدوین شود

مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا به اهمیت نقشه راه و چشم‌انداز تبلیغی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: محتوای تبلیغی در این عرصه زیاد داریم، ولی نقشه راه وجود ندارد و یک طلبه که وارد عرصه تبلیغ بین‌الملل می‌شود نمی‌داند قرار است چه‌کارهایی انجام دهد.

مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا: نقشه راه تبلیغ بین الملل تدوین شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل صبوری، مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا، شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) مشهد، به تجربه‌های تبلیغی خود در عرصه بین‌الملل پرداخت و گفت: در تبلیغ بین‌الملل از هر دینی که باشید، مبلغ را با کتاب شاخص آن دین می‌شناسند؛ اسلام را با قرآن کریم می‌شناسند، لذا تسلط مبلغ بین‌الملل به قرآن کریم لازم است.

وی در ادامه به بیان خاطرات تبلیغی خود در کشورهای مختلف از جمله لهستان و نامیبیا اشاره کرد و افزود: اگر طلبه‌ای می‌خواهد مبلغ بین‌الملل شود باید بتواند مفسر قرآن کریم باشد و سؤالات مخاطبان خود را با استفاده از قرآن پاسخ دهد، همچنین نسبت به ادیان دیگر شناخت کافی داشته باشد و کتاب‌های دینی آن‌ها را بشناسد.

بنابر گزارش دیده بان ایران ارگان اطلاع رسانی حوزه، حوزه نیوز نوشت: مدیر مرکز اسلامی قبا در نامیبیا افزود: به هر میزان که در آشنایی و فهم قرآن کمبود داشته باشیم به همان اندازه در تبلیغ بین‌الملل کمبود خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام صبوری در ادامه یکی از عرصه‌های تبلیغ بین‌الملل را مخاطب شناسی بیان کرد و افزود: در مخاطب شناسی ضعف داریم تا جایی که گاهی ضدتبلیغ بین‌الملل عمل می‌کنیم.

وی در پایان به اهمیت نقشه راه و چشم‌انداز تبلیغی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و افزود: محتوای تبلیغی در این عرصه زیاد داریم، ولی نقشه راه وجود ندارد و یک طلبه که وارد عرصه تبلیغ بین‌الملل می‌شود نمی‌داند قرار است چه‌کارهایی انجام دهد؛ وجود نقشه راه برای مبلغ بین‌الملل به او کمک خواهد کرد که در کشور و منطقه‌ای که برای تبلیغ دین واردشده است مؤثر عمل کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر