کد خبر: 136356
A

خرید گندم کشور از مرز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن گذشت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم از گندمکاران ۳۱ استان کشور از مرز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گذشت.

خرید گندم کشور از مرز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن گذشت

به گزارش دیده بان ایران: علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان غربی و در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان خرید گندم کل کشور به ۶.۵ تا ۷ میلیون تن برسد که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

خرید گندم کشور از مرز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گذشتمهاجر افزود: به منظور افزایش استفاده از کود‌های پایه فسفات، ازت و پتاس در مزارع کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی قیمت کود‌های پایه شیمیایی را به ۴۶ درصد کاهش داده است که در زمان توزیع نیز باید سازمان‌های جهاد کشاورزی کود‌های پایه را با هم به کشاورزان بدهند که این امر امسال باعث افزایش بهره‌وری تولید شد.

مهاجر تصریح کرد: در آستانه کشت پاییزه هستیم که این نوع کشت با توسعه کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار دارد و در این زمینه بذر و نهاد‌های مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیشتر از ۷۵ درصد اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان خرده‌ مالک است که زیر ۵ هکتار زمین دارند و امکان تامین نهاده را ندارند و در این راستا یکی از سیاست‌های دولت این است که بتوانیم به اندازه کافی نهاده‌های مورد نیاز این اراضی را به منظور افزایش بهره‌وری در تولید تامین کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در صورتی که تولید کود‌های پایه غیریارانه‌ای بیشتر از نیاز کشاورزان کشور باشد، مجوز صادرات توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر می‌شود که در این زمینه برای مجتمع پتروشیمی ارومیه که مازاد تولید دارد، اجازه صادرات به کشور‌های خارجی داده شده است.

گفتنی است‎، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه عضو هیات مدیره و معاون فنی و تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشور به آذربایجان غربی سفر کرده است که بازدید از روند تولید انواع کود‌های شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی در مجتمع پتروشیمی ارومیه و رسیدگی به مشکلات آن مجموعه، بازدید از اراضی زراعی و شرکت در جلسه ستاد زراعت استان از برنامه‌های سفر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به استان بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر