کد خبر: 136361
A
وزیر کشور:

عوارض آلودگی باید به اراک اختصاص یابد

وزیر کشور، گفت: اینکه آلودگی نیروگاه به اراک وارد می‌شود، ما این را قبول داریم، اما معتقد هستیم عوارض آلودگی ناشی از نیروگاه باید به اراک اختصاص یابد و عوارض آلایندگی باید از نیروگاه گرفته شود، اراک از آلودگی نیروگاه تاثیر می‌پذیرد و باید از عوارض آن بهره‌مند شوند، اما باید با تعیین درصد باشد.

عوارض آلودگی باید به اراک اختصاص یابد

به گزارش دیده بان ایران: احمد وحیدی ظهر امروز (جمعه) در نشست اعضای شورای اداری شهرستان شازند با اشاره به وضعیت کارخانه قند شازند، بیان کرد: بازدیدی از کارخانه قند داشتم، دو نظر در رابطه با راه‌اندازی کارخانه قند شازند وجود دارد، از جمله اینکه تکنولوژی کارخانه قند شازند قدیمی است، و امکان احیای آن وجود ندارد و دیگر اینکه تکنولوژی جدید وارد شود که آن هم منوط به این است که چغندرکاری در شهرستان وجود داشته باشد که با توجه به مسائل زیست محیطی به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: چنانچه طرح پیشنهادی در شهرستان وجود داشته باشد، با رئیس سازمان بنیاد مستضعفان وارد مذاکره خواهیم شد.

وزیر کشور در خصوص آلایندگی خاطرنشان کرد: قبل از سال 86 عوارض آلایندگی شازند به مرکز استان و تهران واریز می‌شود، بعد از سال 86 با پیگیری‌هایی شد عوارض مختص شهرستان شازند شد، بعد از چهار سال با رد و بند سیاسی در مرکز استان تصمیم بر این گرفته شد که این عوارض آلایندگی به بهانه اینکه آلودگی نیروگاه به اراک می‌رود، از صددرصد شازند به 46 درصد به شازند، بخشی به اراک و بخشی به خنداب اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اینکه آلودگی نیروگاه به اراک وارد می‌شود، ما این را قبول داریم، اما معتقد هستیم عوارض آلودگی ناشی از نیروگاه باید به اراک اختصاص یابد و عوارض آلایندگی باید از نیروگاه گرفته شود، اراک از آلودگی نیروگاه تاثیر می‌پذیرد و باید از عوارض آن بهره‌مند شوند، اما باید با تعیین درصد باشد.

وحیدی در خصوص برپایی ایستگاه بازرسی برای خودروهای شوتی بیان داشت: مخدوش کردن پلاک توسط خودروهای شوتی به معنی مخدوش کردن سند رسمی جمهوری اسلامی است که علاوه بر قاچاق جرم محسوب می‌شود، خودروهای شوتی چه از نظر سرعت و چه از نظر محموله مرتکب جرم می‌شوند که باید با آن برخورد کرد.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر امروز اظهار داشت: امروز در خدمت مردم و نمایندگان شازند بودیم، مشکلاتی مطرح شد، بحث راه سراسری شمال به جنوب بود که ان شاءالله از آن بازدید می‌کنیم. این مسئله باید فعال شود، وزارت راه حتما اقدام خواهند کرد.

وحیدی ادامه داد: بحث الحاق دریاچه به شهر مطرح شد که با وزارت راه صحبت می‌کنیم که این دریاچه نزدیک شازند به شهرداری واگذار شود تا مردم از آن بهره مند شوند.

وی افزود: بحث صنایع مطرح شد و در برخی روستاها اعلام آمادگی شد، تصورشان این بود محیط زیست اشکال دارد و در جلسه نیز بحث شد و قرار گردید طبق دستور فرماندار مشکل این عزیزان حل شود.

وزیر کشور بیان کرد: شازند شهری زیبا با مردمانی متعهد و انقلابی با داشتن بیش از 500 شهید و حضور 92 درصدی در انتخاب حق شان است که بخشی از خواسته‌هایشان برآورده شود، دولت انقلابی رئیسی خودش را متعهد می‌داند که در خدمت مردم باشد و خواسته‌ها و نیازهای آ‌نها را بشنود، امیدوارم اینها به خوبی در سطح شهرستان شازند اجرا شود.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر