کد خبر: 136372
A

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به سیر نزولی قیمت انس جهانی، قیمت انس جهانی در همین محدوده باقی بماند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

به گزارش دیده بان ایران: محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت بازر طلا و سکه در هفته ای که گذشت، گفت: این روزها دنیای اقتصاد تحت مسائل سیاسی جهانی قرار گرفته و نرخ تورم در آمریکا بالا رفته و تحولات بازارهای نفتی و تحولات منطقه ای خاورمیانه و رویدادهای دیگر سیاسی تاثیر مستقیمی در مسائل اقتصادی گذاشته در حالیکه در گذشته هر گاه قیمت نفت افزایش پیدا می کرد با کاهش ارزش دلار قیمت جهانی طلا هم سیر صعودی می گرفت ولی ما این روزها شاهد کاهش قیمت جهانی طلا هستیم طوریکه در سه هفته اخیر هر انس طلا نزدیک به ۱۵۰ دلار با کاهش همراه شده است. البته جز طلا فلزات دیگری مانند مس، نقره، ‌پلاتین و پالادیوم با کاهش قیمت همراه شده است.

به گفته کشتی آرای، تاثیر کاهش قیمت انس جهانی و همچنین نوسانات کم قیمت ارز در این روزها باعث شده قیمت طلا و سکه هم تحت تاثیر کاهش قیمت جهانی و قیمت ارز قرار بگیرد. این موضوع در حالی است که زمان زیادی تا ورود به ماه محرم نداریم و معمولا قبل از ماه محرم با توجه به افزایش تقاضا برای خرید سکه، انواع سکه دارای حباب بالایی هستند.  

اما در هفته ای که گذشت هم این دوعامل موجب شد قیمت طلا و سکه با کاهش همراه باشد. حباب سکه نیز در این هفته با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی روبرو شد. حباب هر قطعه سکه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

کارشناس ارشد طلا و جواهر در گفت و گو با همشهری آنلاین پیش بینی کرد که در روزهای آینده اگر قیمت طلا و ارز تغییری نکند قیمت انواع سکه با کاهش همراه خواهد شد که این کاهش قیمت همان حباب سکه است که کاهش پیدا خواهد کرد.

در آخرین نرخی که روز پنج شنبه و در پایان هفته داد و ستد شد قیمت سکه طرح قدیم با ۳۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید و سکه های یک گرمی بانک مرکزی هم با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر مثقال طلای آب شده هم که مبنای معاملات طلا در کشور است با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی پنج شنبه و در آخرین روز از معاملات ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در طول هفته با ۳۵ هزار تومان کاهش برای هر گرم، یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان مبنای داد و ستدها بود.

این در حالی بود که قیمت ارز نوسانات کمی را داشت، قیمت ارز نسبت به اول هفته کاهش داشت ولی قیمت انس جهانی به طور متوسط با ۲۵ دلار کاهش در این هفته به هزار و ۶۸۴ دلار برای هر انس در بازارهای جهانی داد و ستد شد.

کشتی آرای گفت: پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به سیر نزولی قیمت انس جهانی، قیمت انس جهانی در همین محدوده باقی بماند. همچنین با توجه به مدیریت و کنترلی که از طرف بانک مرکزی روی قیمت ارز صورت گرفته شاهد تغییرات جزیی روی آن باشیم بنابراین در هفته آینده پیش بینی می شود با توجه به کاهش تقاضا برای خرید، قیمت انواع سکه با کاهش حباب همراه باشد.

منبع: همشهری آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر