کد خبر: 136399
A

بلومبرگ: نفتکش‌هایی که نفت ایران را جابه‌جا می‌کردند، اکنون نفت روسیه را حمل می‌کنند

بنابر گزارش بلومبرگ به نقل از شرکت ورتکسا که در زمینه تحلیل اطلاعات کشتیرانی تجاری فعالیت دارد، تانکرهای نفتی که قبلا نفت ایران را حمل می‌کردند، به حمل نفت خام روسیه روی آورده‌اند. از آنجا که ایران با تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای روبه‌روست، خرید و فروش نفت ایران نیز با دشواری‌هایی همراه است

بلومبرگ: نفتکش‌هایی که نفت ایران را جابه‌جا می‌کردند، اکنون نفت روسیه را حمل می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری «بلومبرگ»، گزارش داد، نفتکش‌هایی که پیشتر به جابه‌جا کردن نفت ایران به‌رغم تحریم‌ها کمک می‌کردند اکنون به حمل نفت روسیه روی آورده‌اند.

بلومبرگ، جمعه، 31 تیر، به نقل از شرکت تحلیل حمل و نقل دریایی «ورتکسا» نوشت که از آغاز بهار امسال 11 فروند از نفتکش‌هایی که پیشتر نفت ایران را حمل می‌کردند، نفت خام روسیه را جابه‌جا کرده‌اند.

بی بی سی نوشت؛ به گفته «ورتکسا»، با ادامه تحریم نفت روسیه، تعداد بیشتری نفتکش مشاهده شده‌اند که با خاموش کردن فرستنده‌های ماهواره‌ای خود، نفت روسیه را در آب‌های اقیانوس آرام از کشتی به کشتی انتقال می‌دهند.

صادرات نفت روسیه از زمان کوتاهی پس از آغاز حمله این کشور به اوکراین با تحریم شدید غرب روبه‌رو شد و شرکت‌های عمده جهانی از ارائه خدمات به روسیه خودداری کردند.

با وجود تحریم‌ها، روسیه در نیمه نخست ماه جاری میلادی، صادرات نفت خود را به 250 هزار بشکه در روز افزایش داده است که این میزان 80 هزار بشکه از اوایل بهار بیشتر است.

پیشتر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که ایران در رقابت با روسیه، «چوب حراج» به نفت خود زده است. بنا بر این گزارش، پس از حمله روسیه به اوکراین، چین به مقصد اصلی نفت خام روسیه تبدیل شده است. این امر باعث شده روسیه با متحد سیاسی خود ایران، بر سر دسترسی به یکی از معدود بازارهای باقی‌مانده برای هر دو کشور تحریم‌شده، وارد رقابت شدید شود.

به همین دلیل هم ایران، به منظور حفظ رقابت با روسیه، نفت خود را نزدیک به بشکه‌ای ده دلار زیر بهای آینده نفت «برنت» قیمت‌گذاری کرده است، تا بدین‌وسیله آن را با محموله‌های اورال که قرار است در آگوست به چین برسند، برابر قرار دهد.

روسیه تنها با ایران در این زمینه رقابت نمی‌کند بلکه رقیبی سرسخت برای ونزوئلا نیز محسوب می‌شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر