کد خبر: 136424
A

راه اندازی سامانه هویتی "سعید" و شبکه نیکوکاری "آی محسن" برای تعامل بیشتر در جهان اسلام

"سامانه سعید" نخستین سامانه هویتی جهان اسلام به مرکزیت کردستان و شبکه "آی محسن" به عنوان شبکه نیکوکاری و خدمت رسانی مشارکتی جهان اسلام آغاز بکار کردند.

راه اندازی سامانه هویتی "سعید" و شبکه نیکوکاری "آی محسن" برای تعامل بیشتر در جهان اسلام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون امور ایران و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: سامانه سعید نخستین سامانه هویتی بزرگان تقریبی در جهان اسلام است که در آن، مجموعه اطلاعات شخصیتی، فعالیت‌ها، عملکرد و کارکرد هر یک از شخصیت‌های بزرگ فعلی در جهان اسلام بخصوص کسانی که نگاه تقریبی به مسائل دارند و انگیزه‌های وحدت امت اسلامی به عنوان دغدغه اصلی آنهاست، به مرکزیت کردستان بارگذاری می‌شود.

محسن مسچی افزود: این سامانه هم به صورت ویکی است یعنی افراد می‌تواند با دسترسی‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود اطلاعات خود را وارد کند و هم مجمع جهانی تقریب مذاهب این امکان را برای بارگذاری اطلاعات دارد و مجموعه منسجمی از اطلاعات این شخصیت‌ها خواهد شد. وی ادامه داد: این سامانه ابتدا در ایران کلید خورد و بنابراین ابتدا اطلاعات شخصیت‌های ایرانی در این سامانه ثبت می‌شوند و بعد از آن اطلاعات دیگر شخصیت‌های جهان اسلام را خواهیم داشت.

معاون امور ایران و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه توضیح داد: یکی از بخش‌های این سامانه جامع اطلاعاتی مربوط به امور خیریه است به نام شبکه نیکوکاری محسن که وظیفه خدمت رسانی و نیکوکاری در جهان اسلام و کمک به نیازمندان را دارد. مسچی افزود: این شبکه وظیفه دارد در جهان اسلام هر کسی را که نیازمند است چه به واسطه بلایای طبیعی و چه به دلیل جنگ و بیماری و. معرفی کند و از طریق همین شبکه خدمت رسانی مشارکتی برای وی صورت می‌گیرد. وی گفت: این نیازمندان به کمک از طریق سامانه سعید شناسایی می‌شوند و از طریق آی محسن خدمت می‌گیرند، در واقع در سامانه سعید گروه خدمت رسان را داریم که اطلاعات آن‌ها بارگذاری شده و در شبکه محسن نیز گروه خدمت گیر که خدمات خیران به دست آن‌ها می‌رسد.

مسچی گفت: آی محسن از طریق سایت تقریب به آدرس www.taghrib com قابل دسترسی است و در این سایت توضیح بیشتر داده شده است. وی ادامه داد: تاسیس شبکه آی محسن می‌تواند در ارائه خدمات به جامعه هدف بسیار کارآمد باشد و خیرین نیز از رسیدن کمک‌های خود به دست نیازمندان واقعی اطمینان پیدا می‌کنند. معاون امور ایران و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: برای کسانی که در شبکه «سعید» ثبت نام کنند و بیشترین فعالیت را داشته باشند کارت شهروندی باعنوان «امت واحد اسلامی» صادر می‌شود که مزایایی برای فرد فعال این حوزه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر