کد خبر: 136469
A

ظهوریان: هیات نظارت بر مطبوعات، مرجع صدور مجوز فعالیتِ رسانه‌های کشور است

​دبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: هیات نظارت بر مطبوعات، مرجع صدور مجوز فعالیت‌های رسانه‌ای در قالب‌های مختلف نوشتار، صدا و تصویر است.

ظهوریان: هیات نظارت بر مطبوعات، مرجع صدور مجوز فعالیتِ رسانه‌های کشور است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدعلاالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با تاکید و اشاره به نص صریح قانون مطبوعات گفت: هیات نظارت بر مطبوعات مرجع رسیدگی به درخواست صدور پروانه و اخذ مجوز فعالیت انواع رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات و تشخیص صلاحیت متقاضیان و مدیران مسوول است.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: تمامی رسانه های دارای مجوز کشور بر اساس ماده یک این قانون مجاز به انتشار مستمر انواع خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش در قالب‌های مختلف نوشتار، صدا و تصویر هستند.

وی ادامه داد: به اهتمام و تمرکز این هیات برای ساماندهی سایت‌های خبری فاقد پروانه فعالیت اشاره کرد و گفت، این دبیرخانه آماده است تا در اسرع وقت نسبت به ساماندهی رسانه های بدون مجوز که تاکنون موفق به ثبت درخواست نشده اند اقدام لازم را به‌عمل آورد.

ظهوریان افزود: مجوز این نشریات الکترونیکی تحت عنوان پایگاه خبری صادر شده و از حمایت ها و پشتوانه های قانونی از جمله قانون مطبوعات بهره مند خواهد بود.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: در این راستا پس از چند نوبت دعوت گسترده از مدیران سایت‌های خبری فاقد مجوز فعالیت، درخواست‌های بسیاری به این دبیرخانه واصل شد که با اولویت و کمترین تشریفات معمول و مطول اداری در دستور کار هیات نظارت بر مطبوعات قرار گرفت و در راستای صیانت از حقوق عامه و بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری معتبر و جلوگیری از هر گونه سواستفاده از نام رسانه های دارای مجوز، به تمامی واجدین شرایط، مطابق قانون، پروانه فعالیت پایگاه خبری اعطا گردید.  

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات یادآور شد: علاقه مندان و گردانندگان نشریات و سایت‌های خبری بدون پروانه فعالیت می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز در سامانه جامع رسانه‌ها به نشانی الکترونیکی: e-rasaneh.ir اقدام کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر