کد خبر: 136605
A

مسعودپزشکیان: دریاچه ارومیه قربانی مسائل سیاسی شد

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به رفتارهای سیاسی که با دریاچه شده است، گفت: در کنار سوءمدیریت و خشکسالی رفتار و برخوردهای جناحی و سیاسی و عدم استفاده از افراد توانمند برای احیای دریاچه به وسعت تشنگی آن اضافه کرد. انتخاب افراد جوان بدون بررسی، علم، سابقه و تجربه آنها درصد اشتباهات را در مدیریت و مسؤولیت بالا می‌برد.

مسعودپزشکیان: دریاچه ارومیه قربانی مسائل سیاسی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسعودپزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مورد خشکی دریاچه ارومیه به فارس گفت: اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه علاوه بر استان‌ها و شهرهای حاشیه‌ای دریاچه، بیشترین اثر منفی خود را در بخش‌های شرقی به جا خواهد گذاشت، به‌گونه‌ای که بیش از ۱۴ میلیون نفر از تبریز تا نزدیکی تهران درگیر ریزگردهای نمکی خواهند بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم با اشاره به شرایط اقلیمی در مناطق مختلف افزود: مشکل دریاچه ارومیه نشأت گرفته از بی‌تدبیری و مدیریت نامناسب و اشتباه حوزه آبی کشور است. البته شرایط اقلیمی در طبیعت باعث خشکی یا آبادانی یک منطقه می‌شود، به فرض مثال در کشور آفریقا برخی از مناطق خشک و برخی دیگر پر آب هستند.

دریاچه ارومیه قربانی مسائل سیاسی شد

پزشکیان با اشاره به رفتارهای سیاسی که با دریاچه شده، گفت: در کنار سوءمدیریت و خشکسالی رفتار و برخوردهای جناحی و سیاسی و عدم استفاده از افراد توانمند برای احیای دریاچه به وسعت تشنگی آن اضافه کرد. انتخاب افراد جوان بدون بررسی، علم، سابقه و تجربه آنها درصد اشتباهات را در مدیریت و مسؤولیت بالا می‌برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کل مسائل کشور دچار مسائل جناحی و سیاسی شده است، عدم ایجاد اشتغال، بیکاری جوانان، مهاجرت نخبه‌ها و سرمایه‌های ملی از مشکلات مهم در کشور است، بی‌تدبیری و عدم تقوا در برخی از مسؤولان باعث بروز این‌گونه مشکلات شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر