کد خبر: 136645
A

۴ مدل گوشی که به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد

خرید ابزارهای جدید ازجمله گوشی هوشمند، تبلت یا هر ابزار تکنولوژی دیگری می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد اما مهم است که در این فرایند از برخی از دستگاه‌هایی که نباید بخرید آگاه باشید. گاهی اوقات، تشخیص این دستگاه‌ها می‌تواند دشوار باشد. برای مثال، به برخی از دستگاه‌های اپل فکر کنید که برای همه مناسب نیستند.

۴ مدل گوشی که به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد

دیدبان ایران: خرید ابزارهای جدید ازجمله گوشی هوشمند، تبلت یا هر ابزار تکنولوژی دیگری می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد اما مهم است که در این فرایند از برخی از دستگاه‌هایی که نباید بخرید آگاه باشید. گاهی اوقات، تشخیص این دستگاه‌ها می‌تواند دشوار باشد. برای مثال، به برخی از دستگاه‌های اپل فکر کنید که برای همه مناسب نیستند. یکی از آن‌ها اپل واچ است که اگرچه ابزار جالبی است اما هنوز آنقدر توانایی ندارد که بتواند نظر طیف وسیعی از افراد را به خود جلب کند. بنابراین، اگر قصد خرید گوشی دارید بهتر است بدانید که چه گوشی‌هایی ارزش خرید ندارند. در این صورت، می‌توانید گزینه بهتر و مناسب‌تری را برای خود انتخاب کنید.

گوشی‌های هوشمندی که از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنند

بیشتر طرفداران اندروید از وضعیت وحشتناک آپدیت این سیستم‌عامل آگاه هستند. تنها دستگاه‌های اندرویدی که بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید، آن را دریافت می‌کنند، دستگاه‌های نکسوس خود گوگل هستند. برای سایر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های موجود در بازار، به‌روزرسانی‌ها از طریق کمپانی‌های تولیدکننده و حامل‌های بی‌سیم ارائه می‌شوند که آن‌ها نیز ممکن است ارائه نسخه جدید را ماه‌ها به تعویق بیندازند یا حتی آن را به برخی از گوشی‌ها ارائه ندهند.

بنابراین، اگر قصد خرید گوشی اندرویدی دارید بهتر است یک گوشی جدید مانند گوشی a32 یا a32s گلکسی سامسونگ را انتخاب کنید که اگرچه در مشخصات آن مطرح شده است که از 4G پشتیبانی می‌کند اما در حال حاضر، آپدیت اندروید را دریافت می‌کند. قیمت این گوشی بر اساس قیمت روز گوشی‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

Capture

وقتی در حال خرید یک گوشی اندرویدی هستید مهم است که به نسخه سیستم‌عاملی که در این گوشی وجود دارد توجه کنید و همچنین این مورد را در نظر بگیرید که آیا این گوشی آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کند یا نه. برخوردار بودن از آخرین نسخه اندروید نه‌تنها به شما کمک می‌کند که از جدیدترین ویژگی‌های این سیستم‌عامل بهره‌مند شوید، بلکه باگ‌های قبلی سیستم‌عامل و مشکلات امنیتی قبلی آن را نیز نخواهید داشت.

گوشی‌های ارزان‌قیمت از برندهای بزرگ

اگرچه شرکت‌هایی مانند سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و ال‌جی، گوشی‌های هوشمند رده‌بالایی تولید می‌کنند اما در هنگام خرید گوشی‌های رده‌پایین آن‌ها بهتر است محتاط باشید. وقتی بودجه محدودی دارید ممکن است ترجیح بدهید که یک گوشی ارزان‌قیمت از یک برند شناخته‌شده را انتخاب کنید اما در این شرایط، برندهای کمترشناخته‌شده می‌توانند گوشی‌های کاربردی‌تری به شما ارائه دهند. برای مثال، گوشی های وان پلاس می‌توانند انتخاب خوبی در این شرایط باشند. گوشی وان پلاس نه‌تنها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد، بلکه سعی شده است که در آن از بهترین ویژگی‌های استفاده شود. بنابراین، خرید موبایل وان پلاس ممکن است گزینه بهتری در شرایط کمبود بودجه باشد.

اگر گوشی هوشمند از برندی محبوب می‌خواهید گوشی‌های میان‌رده و بالارده این برندها ارزش خرید دارند اما گوشی‌های پایین‌رده آن‌ها نه‌تنها قیمت بالاتری دارند، بلکه ویژگی‌های آن‌ها نیز در مقایسه با ویژگی‌های سایر گوشی‌های هوشمند پایین‌رده چندان قابل‌توجه نیست. بنابراین، در این شرایط مهم است که مشخصات گوشی‌های پایین‌رده را به‌خوبی و بدون توجه به برند آن‌ها بررسی کنید تا درنهایت، بتوانید گوشی‌ای را با بهترین مشخصات ممکن انتخاب کنید.

2

  1. گوشی‌های پرچمداری که آپدیت آن‌ها نزدیک است

از سوی دیگر، اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند اندرویدی پیشرفته هستید، به این معنی نیست که نباید در مورد گوشی‌ها و برندها تحقیق کنید. اگر آماده ارتقاء گوشی خود هستید اما متوجه شده‌اید که نسخه جدیدی از مدلی که در نظر دارید نزدیک به انتشار است، بهتر است صبر کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند بهره‌مند شوید.

علاوه بر این، انتظار برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچمدار، احتمال اینکه از گوشی با آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند شوید را افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید گوشی‌ای که از نسخه جدیدتر اندروید برخوردار است، عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌هایی دارد که نسخه قدیمی‌تر اندروید را دارند و البته از اطلاعات شما نیز بهتر محافظت می‌کنند.

  1. گوشی‌ای که در مورد آن تحقیق نکرده‌اید

ناگفته نماند که هرگز نباید گوشی‌ای بخرید که در مورد آن به‌خوبی تحقیق نکرده‌اید. ممکن است وقتی وارد فروشگاه‌های موبایل می‌شوید، به‌راحتی تحت تاثیر انواع دستگاه‌ها و گوشی‌های موجود در فروشگاه قرار بگیرید اما اگر قبل از آن به اندازه کافی در مورد گوشی‌ها تحقیق کرده باشید می‌توانید انتخاب فکرشده‌تری داشته باشید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید بدون بررسی دقیق گزینه‌ها، گوشی هوشمند بخرید. حتی مهم است که نظرات افراد مختلف را نیز در مورد گوشی‌ها بخوانید.

شما با گزینه‌های زیادی به‌خصوص در هنگام خرید گوشی اندرویدی مواجه هستید. بنابراین، عدم بررسی کافی در این مورد می‌تواند باعث شود که گوشی نامناسبی را انتخاب کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، مهم است بررسی کنید چقدر بودجه دارید، چه مشخصاتی از گوشی می‌خواهید و می‌خواهید از گوشی برای چه مواردی استفاده کنید. بنابراین، کمی تحقیق کنید تا وقتی وارد فروشگاه‌های موبایل می‌شوید تحت تاثیر تنوع و زیبایی آن‌ها قرار نگیرید.

درنهایت، خرید گوشی هوشمند هزینه‌بر است و بنابراین، مهم است که برای تصمیم‌گیری در مورد خرید گوشی، به‌خوبی فکر و تحقیق کنید. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا این فرصت را برای شما فراهم کرده است که انواع گوشی‌ها را بررسی و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین، می‌توانید از طریق این سایت، نظرات افراد را در مورد گوشی‌های هوشمند بررسی کنید. قبل از انتخاب گوشی موردنظر خود حتما به مشخصات گوشی، سیستم‌عامل آن و همچنین، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن آن توجه کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر