کد خبر: 136864
A

صفر تا صد راهنمای استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند

با توجه به مشغله انسان های امروزی نگهداری از کودکان و سالمندان در منزل یکی از معضلات بزرگ افراد است، پرستار کودک و سالمند گزینه های مناسبی برای نگهداری از کودکان و سالمندان در منزل هستند، با استفاده از این امکان دیگر نگران کودکان و سالمندان نخواهید بود.

صفر تا صد راهنمای استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از سپید گستر *** با توجه به مشغله انسان های امروزی نگهداری از کودکان و سالمندان در منزل یکی از معضلات بزرگ افراد است، پرستار کودک و سالمند گزینه های مناسبی برای نگهداری از کودکان و سالمندان در منزل هستند، با استفاده از این امکان دیگر نگران کودکان و سالمندان نخواهید بود.

اگرچه استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند ممکن است کار سختی به نظر برسد اما این مطلب صفر تا صد راهنمای استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند بوده و به شما برای انتخاب و استخدام بهترین پرستار کمک می کند.

چطور به پرستار کودک اعتماد کنیم؟

ممکن است این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه می توان به افراد غریبه اعتماد کرد و نگهداری و تربیت کودک را به افراد غریبه سپرد؟ برای حل این مسئله به شما میگوییم، کافیست که پرستار کودک را از مراکز مجاز و معتبر استخدام کنید برای استخدام پرستار کودک به این سایت مراجعه کنید.

پرستارانی که در شرکت های مجاز خدمات پرستاری فعالیت می کنند افراد آموزش دیده و با تجربه ای هستند که از نظر جسمانی و روانی سلامت کامل داشته و منعی برای حضورشان در منزل شما وجود دارد.

برای انتخاب و استخدام پرستار کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه به بررسی نکات مهمی برای انتخاب پرستار کودک می پردازیم.

پیش از استخدام پرستار با او مصاحبه کنید.

پس از انتخاب مرکز مجاز و معتبر خدمات پرستاری و انتخاب پرستار مورد نظر لازم است که به صورت واضح و شفاف با پرستار مصاحبه کنید و تمامی شرایط خود را برای پرستار کودک مورد نظرتان بازگو کرده و انتظارات خود را نیز بیان کنید.

در مصاحبه با پرستار کودک در رابطه با وظایفی که دارد و انتظارات خودتان صحبت کنید تا در آینده اختلافی در رابطه با وظایف پرستار پیش نیاید.

صلاحیت پرستار

پس از مصاحبه با تعدادی از پرستاران مورد نظرتان و انتخاب یک نفر از آن ها در رابطه با صلاحیت حرفه ای پرستار و اعتبار او اطلاعات کافی کسب کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید، توجه کنید که بهتر است پرستار دارای مدرک معتبر وگواهی های لازم برای نگهداری و تربیت کودک باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از پرستار در رابطه با شغلش سؤالات مورد نظرتان را بپرسید، می توانید از پرستار بپرسید که چه مدت است که کار پرستاری کودک انجام می دهد؟ دوره مربوط به پرستاری گذرانده یا خیر؟ تا به حال پرستار چند کودک بوده؟ تجربیات او را از سوابق کاری گذشته اش بررسی کنید.

از تحصیلات پرستار کودک اطلاعات کافی کسب کنید.

بهتر است پرستارانی را برای نگهداری و مراقبت از کودکان خود انتخاب کنید که تحصیلات مرتبط با پرستاری و نگهداری از کودک داشته باشند، پرستارانی که در دانشگاه رشته های پرستاری، روانشناسی کودک و کودک یاری و...خوانده اند بهتر از پرستاران با مدارک تحصیلی متفرقه اند.

استفاده از دوربین مدار بسته و دستگاه ضبط صوت

در صورتی که کودک تان هنوز قادر به صحبت کردن نباشد، می‌ت وانید برای اطمینان بیشتر در منزلتان دوربین مدار بسته قرار دهید و یا از دستگاه ضبط صوت استفاده کنید، در صورت استقاده از هر کدام از این وسایل لازم است که پرستار را در جریان قرار دهید تا با رضایت کامل او این کار انجام شود.

پرستاری از نوزاد

در صورتی که می خواهید مراقبت و نگهداری فرزند نوزادتان را پرستار کودک بسپارید باید از صلاحیت پرستار برای نگهداری و مراقبت از نوزاد مطمئن شوید، باید از پرستار سؤال کنید که آیا او تجربه مراقبت و نگهدار ای نوزاد را دارد یا خیر؟ در صورت گریه کردن نوزاد او را با چه روشی آرام می کند؟ آیا با بیماری ها و مشکلات نوزادان آشنایی دارد یا خیر؟ برای خواباندن کودک از چه روش هایی استفاده می کند؟ و...

در نظر گرفتن سن کودک و سن پرستار

همچنین پرستارانی که سابقه مادری و نگهداری از نوزاد دارند، برای مراقبت و نگهداری از نوزادان به خصوص نوزادان ناقص و زودرس گزینه های های بهتری از پرستان بی تجربه هستند، پرستاران جوان که انرژی بیشتری دارند گزینه های مناسبی برای کودکان بزرگتر هستند.

آشنایی پرستار با کودک

برای اینکه کودک تان به راحتی با پرستار ارتباط برقرار کند و احساس غریبگی نکند کودک و پرستار را با یکدیگر آشنا کنید، برای این کار می توانید چندین جلسه با پرستار کودکتان در منزل داشته باشید و پرستار فرصت بیشتری برای آشنایی شما و کودکتان داشته باشد و با نوع تربیت شما نیز آشنا شود.

توضیح سایر وظایف از جمله تغذیه کودک

در صورتی که تهیه غذا برای کودک و خوراندن آن از وظایف پرستار است، غذا هایی که کودک به آن ها حساسیت دارد و غذا هایی که برای کودک مفید است را به پرستار اطلاع دهید و زمان مشخصی را برای میل کردن غذای کودک مشخص کنید.

چطور به پرستار سالمند اعتماد کنیم؟

در صورتی که به پرستار سالمند حرفه ای و متخصص در منزل نیاز دارید کافی است که او را از مراکز خدمات پرستاری معتبر انتخاب و استخدام کنید که دارای مجوز های لازم باشد، در صورت نیاز به استخدام پرستار سالمند و برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید.

پرستارانی که در این مراکز مشغول فعالیت هستند افراد متخصصی هستند که ورودشان به منزل شما منعی نداشته و از نظر جسمی و روانی کاملاً سلامت هستند.

برای انتخاب و استخدام پرستار سالمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

از سابقه پرستار مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید.

جهت انتخاب پرستار سالمند باید تجارب و سوابق پرستار را بررسی و ارزیابی کنید، از مرکز خدمات پرستاری در رابطه با سابقه پرستاری، مدارک و گواهی های مرتبط پرستار و... سؤال بپرسید تا بهترین پرستار را مناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید.

با پرستار سالمند مصاحبه کنید.

از مرکز خدمات پرستاری درخواست کنید تا چندین پرستار را به شما معرفی کند تا خودتان با آن ها مصاحبه کرده و بهترین پرستار را انتخاب کنید، در مصاحبه باید توقعات خود و وظایف پرستار را بازگو کنید و از مدرک تحصیلی، سابقه شغلی، دوره های آموزشی پرستاری و پزشکی پرستار اطلاعات بیشتر کسب کنید تا بتوانید بهترین پرستار را انتخاب کنید.

پرستارسالمند تمام وقت نیاز دارید یا ساعتی؟

دقت کنید در صورتی که برای نگهداری و مراقبت از سالمندان خود به پرستار شبانه روزی نیاز دارید، هنگام مصاحبه این مورد را با او درمیان بگذارید تا بعداً اختلاف پیش نیاید، امکان استخدام پرستار سالمند به صورت شبانه روزی، روزانه و ساعتی وجود دارد.

پرستار را در جریان بیماری های سالمند قرار دهید.

در جلسه مصاحبه، بیماری های سالمند با پرستار در میان بگذارید و نیازهای سالمند را برای پرستار شرح دهید، مثلاً سالمند نیاز به تعویض پوشک دارد یا خیر؟ تهیه غذا و نظافت خانه بر عهده پرستار سالمند است یا خیر و...

پرستار را در جریان بیماری های سالمند گذاشته و میزان دوزهای مصرفی داور های سالمند را به وی اطلاع دهید.

به سلامت جسمی پرستار سالمند توجه کنید.

پرستار سالمندی را انتخاب کنید که از سلامت جسمی کاملی برخوردار باشد و قوی باشد، چرا که ممکن است لازم باشد فرد سالمند را بلند کند، بنشاند، او را برای استحمام به حمام ببرد، به سالمند برای رفتن به سرویس بهداشتی کمک کند، در نتیجه لازم است که پرستار سالمند قدرت بدنی بالایی داشته باشد.

 

 

مهارت های پرستار سالمند را ارزیابی کنید.

از آن جایی که سالمندان در گذران این دوره از زندگی شان افراد زود رنجی می شوند و ممکن است رفتار های متفاوت و ناراحت کننده ای از خود بروز دهند پیشنهاد می شود که پرستاری استخدام کنید که انعطاف پذیر، صبور، مهربان بوده و از مشکلات دوره سالمندی، پزشکی و حیاتی سالمندان آگاهی داشته باشد.

مرکز خدمات پرستاری سپید گستر

سپید گستر یکی از بهترین مراکز خدمات پرستاری در تهران است، در صورت نیاز به پرستار کودک، پرستار سالمند، پرستار بیمار و اجاره تجهیزات پزشکی شبانه روزی و سایر خدمات پزشکی در تهران با شماره 88928336 تماس بگیرید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر