کد خبر: 136926
A

آخرین وضعیت خاموشی های ناشی از سیل

سخنگوی صنعت برق از برطرف شدن خاموشی های ناشی از سیل در کشور، خبر داد.

آخرین وضعیت خاموشی های ناشی از سیل

به گزارش دیده بان ایران: «مصطفی رجبی‌ مشهدی» در این خصوص، اظهار داشت: ممکن است در مناطقی که راه‌های دسترسی هنوز بازگشایی نشده یا به دلیل جلوگیری از برق‌گرفتگی و رعایت نکات ایمنی مردم، شبکه‌های برق به‌طور موقت بی‌برق باشند که به‌محض بازگشایی مسیر دسترسی و رفع ملاحظات ایمنی، این مناطق نیز برق‌دار خواهند شد.

وی ادامه‌داد: نواقص و آسیب‌های وارده به شبکه‌ها در حال رفع است و با برق‌دار کردن شبکه‌های برق مناطق سیل‌زده، شرایط تحت کنترل بوده و شبکه سراسری برق پایدار است.

سخنگوی صنعت برق با قدردانی از تلاش بی‌وقفه و جهادی کارکنان صنعت برق برای پایداری شبکه‌های برق و کمک‌رسانی به هم‌وطنان، گفت: نیروهای عملیاتی در مناطق سیل‌زده همچنان در آماده‌باش کامل هستند و صنعت برق به دستور وزیر نیرو تا حل کامل مشکلات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی در کنار مردم به خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد.

رجبی مشهدی اضافه‌کرد: شبکه‌های برق ۲۱ استان کشور از چهارشنبه هفته قبل به دلیل سیل، طوفان و بادهای شدید و رانش زمین، دچار آسیب‌دیدگی شد که با همت کارکنان پرتلاش شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای به‌سرعت مورد بازیابی قرار گرفت.

وی افزود: استمرار بارندگی‌های شدید سبب شده تا گروه‌های اجرایی و تعمیراتی ۲۴ ساعته مشغول ترمیم شبکه‌ها و اقدم‌های اصلاحی و برقراری برق نقاط آسیب‌دیده باشند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: هم‌وطنان در هنگام بارش باران یا جاری شدن سیل، برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، از خطوط فشار قوی دوری کنند و در صورت مشاهده سیم قطع شده و آویزان، ضمن دور شدن از محل، موضوع را از طریق شماره‌تلفن ۱۲۱ به اداره برق اطلاع دهند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر