کد خبر: 136983
A
بیانیه شاخه زنان حزب جمهوریت در محکومیت رفتارهای نامتعارف گشت ارشاد:

در صدر انقلاب، سخنی حاکی از اجباری بودن حجاب نبود

شاخه زنان حزب جمهوریت ایران اسلامی به رفتارهای تند و خشن علیه زنان به بهانه بی حجابی، واکنش نشان داد.

در صدر انقلاب، سخنی حاکی از اجباری بودن حجاب نبود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاخه زنان حزب جمهوریت ایران اسلامی به رفتارهای تند و خشن علیه زنان به بهانه بی حجابی، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زنان ایران در سایه تمدن درخشان چند هزارساله این مرز و بوم در انقلابی نقش آفرینی کردند که یقین داشتند آنان را در جایگاهی برتر از تمدن پیشینشان و در اعلی درجه ای که که برای یک بانو متصور است خواهد نشاند. زنانی که در گذر تاریخ غنی خود عصر های طلایی بهره وری از حقوق مساوی با مردان را سپری کرده بودند با امید به ارمغانی بالاتر با آغوش باز قدم در راه عملی ساختن وعده های پیامبر راستین و جلوه تام رحمت الهی گذاشتند. اما چه نصیبشان شد؟ به اسم فقه اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر طبل های خانه نشینی، حجاب اجباری، فرزندآوری ناخواسته، اطاعت از مردان ولو در سطوح علمی و تجربی کمتر از خود، پذیرش مباح بودن کشته شدن به دست محارم، ارث کمتر ولو که نان آور خانه باشند و بسیاری تبعیض های ناعادلانه و غیر اصولی دیگر  برایشان به صدا در آمد. در بحبوحه انقلاب اسلامی از بزرگان مطرح و در صدر انقلاب سخنی حاکی از اجباری بودن حجاب مطرح نگردید و پیام آزادی و تعیین سرنوشت به دست خود همه جا طنین افکن بود؛ اما به مرور زمان این حرکت مردمی دچار تنگ نظری های گروهی اقلیت گردید و هم اکنون بعد از بیش از چهل سال سپری شدن عمر انقلاب اسلامی دیده می شود با اجبار، گیس کشی و رعب و وحشت، دختران و زنان پر افتخار این مرز و بوم توسط مردان نامحرم به سمت ماشین های گشت ارشاد کشیده و به درون آن هل داده  می شوند. آیا گمان کرده اند که می شود افکار متحجرانه را بر این زنان که نشان داده اند قابلیت در اختیار گرفتن اکثریت کرسی های دانشگاه ها را دارند، تحمیل کرد؟ زن ایرانی جایگاه خود را به خوبی می شناسد، می داند زمام زندگی در خانه و اجتماع در دست های توانمند اوست و با تمام قوا به دنبال نصب العین نمودن قوانین شفافی است که در سایه آن بتواند به عدالت و مساوات جنسیتی دست یابد.

امر به معروف و نهی از منکر جایگاه اصیلش را از دست داده است؛ قرار بود در سایه آن جامعه ای سالم، توسعه یافته، برخوردار از عدالت اجتماعی، مستقل از شرق و غرب، به دور از دزدی، اختلاس، وطن فروشی، رانت خواری، آقا زادگی،  فقر و … داشته باشیم اما کسی به مدیران و مسئولین رده اول ممکلت امر به معروف و نهی از منکری نکرد، مدیرانی که کشور را تا مرز مستعمره بودن کشور سوق داده اند، ثروتش را به یغما برده اند، کمر اقتصادش را شکسته اند، هر روز یک جایش را به بیگانگان می فروشند، مردمش را اسیر یک قرص نان کرده اند، دین را از کشور زدوده و تنها نامش را یدک می کشند، امنیت را از مردم و خصوصا زنان و کودکان گرفته اند، آن ها را به تحمل و بردبادی در برابر خودکشی، تن فروشی، ناامنی در خانه و کوچه و خیابان دعوت می کنند و در نهایت به قول شهید دکتر بهشتی به جای نجات جامعه از انواع متعدد فساد، خود و مردم را مشغول دو تار موی زنان می کنند. با تعجب فراوان جای این سؤال باقیست که چرا به نصیحت های مشفقانه و هشدارهای بسیاری از مراجع و عالمان دینی که خواستار جلوگیری از رفتار های غیر متعارف گشت ارشاد شدند، توجهی نگردیده است؟ آن ها در این حوزه بارها متذکر شدند که حجاب از فرعی ترین امور دین است و اذعان داشتند مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر، تذکر دادن وظایف به کارگزاران حکومتی است، هشدار دادند توهین و کتک زدن و بازداشت زنان معصیت دارد و مسأله حجاب با فشار و سرنیزه حل نمی شود؛ اما متأسفانه مسؤلین امر به مدد قوانینی مبهم که به دست اقلیت ناخواسته نوشته شده است، با افکار زن ستیزانه و برداشتی غلط از دین همچنان به این دست اعمال که موجبات دین گریزی را فراهم آورده است، ادامه می دهند.

شاخه بانوان کشوری حزب جمهوریت ایران اسلامی ضمن محکوم کردن برخی رفتارهای نا متعارف و مذموم گشت ارشاد، احترام به شخصیت و هویت دختران و زنان بزرگ این سرزمین متمدن را یاد آور می گردد و از آن دسته از مسئولین آگاه و دلسوز در نیروی انتظامی می پرسد، برای محک زدن توفیق خود در خدمت به مردم شریف ایران، آیا توانسته اید برای دختران و زنانی که مطابق مقررات کشور حجاب را رعایت می کنند، امنیت از دست شرور را فراهم نمایید؟ آیا این افراد در خانه و بیرون از آن امنیت دارند؟ یا باید با قفل های متعدد بر در خانه و مراقبت های غیر ممکن در کوچه و خیابان اموال و خودشان را از ربوده شدن و عفت و اعتقادات دینی شان را از هتک حرمت توسط دزدان و متجاوزان که به سبب فقر و تنگدستی گسترده در کشور، در همه جا کمین کرده اند و به هزاران ترفند مجهز شده اند، محفوظ بدارند. بسیار جای تعجب است آقای رئیسی، رئیس محترم دولت انقلابی، که در مبارزات انتخاباتی خبر از گشت ارشاد برای مدیران می داد و مسأله حجاب را در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دانست، هم اکنون از ملاک بودن قانون سخن می گوید و وعده های انتخاباتی خود را در هاله ای از ابهام فرو می برد. از ایشان و مسئولین متعهد در نیروی انتظامی دعوت می گردد مروری به نتایج حاصل از این گونه اعمال نابهنجار داشته باشند و با توجیهات نادرست، خود را در مقابل مردم شریف ایران قرار ندهند زیرا حاصلی جز خسران و زیان نخواهد داشت.

شاخه بانوان حزب جمهوریت ایران اسلامی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر