کد خبر: 137035
A

صباح زنگنه: اگر توافق احیای برجام صورت بگیرد، کوتاه مدت و حداقلی است

صباح زنگنه کارشناس بین الملل: برای طرف مقابل انتخابات آینده بسیار حساس است. به هرحال احتمال موفقیت جمهوریخواهان بیشتر است، بیماری بایدن و نارسایی‌هایی که وجود دارد نیز شرایط را در جبهه آمریکا غیرقابل ثبات نگه می‌دارد لذا اگر هم توافقی صورت بگیرد، حداقلی از نظر مدت زمان خواهد بود. یعنی تا زمانی که بایدن و دموکرات‌ها بر سر کار هستند، ادامه دارد.

صباح زنگنه: اگر توافق احیای برجام صورت بگیرد، کوتاه مدت و حداقلی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اروپا یک بسته پیشنهادی درباره مذاکرات احیای برجام به ایران ارائه داده است، هر چند ایران هنوز این بسته پیشنهادی را نپذیرفته اما امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه اعلام کرده که ایران مشغول بررسی این بسته پیشنهادی است. صباح زنگنه، نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل بین‌المللی در تحلیل وضعیت فعلی به «نامه نیوز» گفت: «به نظر می‌رسد که پیش‌نویس فعلی بتواند مورد توافق دو طرف قرار بگیرد اما اگر همین الان از هر کدام یک سوال شود، می‌گویند که منتظر نظر طرف مقابل هستیم. در واقع طرفین مایل هستند که تا لحظات آخر دست خود را کاملا باز نکنند.»

وی با اشاره به اینکه «ایران نسبت به طرف مقابل دست پرتری دارد» گفت: «اما این دست پر داشتن حساسیت طرف مقابل و منطقه را بیشتر می‌کند و شبیه حرکت بر لبه پرتگاه است.»

زنگنه ادامه داد: «برای طرف مقابل انتخابات آینده بسیار حساس است. به هرحال احتمال موفقیت جمهوریخواهان بیشتر است، بیماری بایدن و نارسایی‌هایی که وجود دارد نیز شرایط را در جبهه آمریکا غیرقابل ثبات نگه می‌دارد لذا اگر هم توافقی صورت بگیرد، حداقلی از نظر مدت زمان خواهد بود. یعنی تا زمانی که بایدن و دموکرات‌ها بر سر کار هستند، ادامه دارد.»

اگر آنطور که صباح زنگنه می‌گوید باشد، باید منتظر ماند و دید که ایران به چنین توافقی رضایت می‌دهد یا خیر. به هرحال ترجیع بند سخن مقامات ایرانی در ماه‌های گذشته این بوده که ما خواهان توافق خوب و پایدار هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر